Sökning: "deloitte"
Visar resultat 26 - 30 av 98 uppsatser innehållade ordet deloitte.
26. Blockchain in audit trails : An investigation of how blockchain can help auditors to implement audit trails
Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: Blockchain have attracted a lot of attention in the last few years. It has been described as a technology that will increase the effectiveness of monitoring and improve the auditability of transactions which would have great implications for accountants and auditors. LÄS MER
27. Revisionsbyråernas jakt på studenter : Hur påverkar signaler om revisionsbyråernas employer brand studenternas uppfattning och attraktion?
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Det finns en hög efterfrågan på nyexaminerade redovisningsstudenter till följd av en förändrad arbetsmarknad där arbetsgivare insett vikten av att arbeta med employer branding. Dock kan det vara svårt för revisionsbyråer inom professionen att särskilja sig från varandra och dessutom kan externa källor påverka studenternas syn på arbetsgivarna. LÄS MER
28. Obligatorisk byrårotation : EU:s nya revisionspaket
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den 18 maj 2016 röstade Sveriges riksdag igenom EU:s nya revisionspaket. Börsnoterade företag och de viktigaste finansiella företagen ska nu byta revisionsbyrå regelbundet och reglerna för deras revisorer skärps. LÄS MER
29. Personnel motivation in multinational companies : standardization and adaptation
Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : With the increasing emergence of multinational companies and the increased popularity of these companies, the question of the organization of their activities becomes interesting for the HR community worldwide. These companies are renowned for deliberate management structure of human resources and their effective use. LÄS MER
30. Varför du köper på impuls : En kvantitativ studie om vad som påverkar konsumentens impulsköp i butiken
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Detaljhandeln uppvisar idag stigande försäljningssiffror men en betydligt lägre ökning när det kommer till vinster, där framför allt sällanköpsvaruhandeln har problem med en sjunkande rörelsemarginal (HUI Research 2014). Den traditionella konsumenten har gått från att tidigare ha ett fokus på produktrelaterade aspekter till att idag vara intresserad av upplevelser i samband med sin konsumtion (Mascarenhas et al. LÄS MER