Sökning: "deltagande aktionsforskning"

Visar resultat 41 - 45 av 82 uppsatser innehållade orden deltagande aktionsforskning.

  1. 41. När blir pianospel motiverande? : en studie om inre och yttre motivation i pianoundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Karmela Ivsinovic; [2017]
    Nyckelord :aktionsforskning; motivation; Self-Determination Theory; musikundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka faktorer som motiverar till pianospel under lektionstid samt vilken typ av motivation som framträder. Den undersöker även olika strategier för att som lärare kunna motivera sin elev i undervisningen. LÄS MER

  2. 42. Bedömning i laborativ naturvetenskaplig undervisning : en aktionsforskning om hur elevers naturvetenskapliga kunskap visas vid laborativa moment och kan användas vid bedömning i naturvetenskap.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Frida Melkersson; Elin Sandström; [2017]
    Nyckelord :fysik; elektricitet; laborativt material; bedömning;

    Sammanfattning : För att en lärare ska kunna göra en bedömning av en elevs kunskaper måste eleven visa läraren vad eleven kan. Forskning har visat att elever tycker att naturvetenskap är svårt och att ett stort hinder är det naturvetenskapliga språket. Det naturvetenskapliga språket hindrar elever från att visa sin kunskap inom ämnet. LÄS MER

  3. 43. EN PLATS FÖR DIG : - om att stimulera muntlig framställning och språkutveckling hos nyanlända gymnasieelever med musik som metod

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Ing-Mari Janzon; [2017]
    Nyckelord :Musik; sång; språkutveckling; nyanlända och undervisning;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka hur språket och den muntliga framställningen hos nyanlända gymnasieelever, med svenska som andra språk, kan stimuleras med musik som metod. Jag ville också utforska vilka praktiska tillvägagångssätt som kan användas, i min egen praktik, för att stärka elevernas språkutveckling och muntlig framställning med musik som metod. LÄS MER

  4. 44. Lärmiljö i behov av stöd : En aktionsforskningsstudie om elevers delaktighet i implementeringen av alternativa verktyg

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Marie Börjesson; [2016]
    Nyckelord :Aktionsforskning; alternativa verktyg; delaktighet; lärmiljö; samlärande; specialpedagogikl;

    Sammanfattning : Syftet med aktionsforskningsstudien är att utveckla kunskap om vad som händer när elever görs delaktiga i implementeringen av alternativa verktyg i undervisningen. Forskning inom området visar att elever med hjälp av alternativa verktyg har möjlighet att kringgå sina svårigheter och arbeta på en högre kognitiv nivå. LÄS MER

  5. 45. Ingen rök utan eld

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Carl-Mikael Strand; [2016]
    Nyckelord :Räddningstjänsten Syd; aktionsforskning; lärande organisation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Detta arbete är en förkortad version av originalarbetet. För information om originalarbetet kontakta författaren. Räddningstjänsten kan använda sig av aktionsforskning som en mall för ett systematiskt arbete för att ta vara på erfarenheter. LÄS MER