Sökning: "den nöjda kunden"

Visar resultat 11 - 15 av 82 uppsatser innehållade orden den nöjda kunden.

  1. 11. Internationell konkurrens online - En studie om kundrelationer och logistikens betydelse för svenska e-handelsföretag inom hemelektronik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Robin Backlund; Nils Munther; [2019]
    Nyckelord :E-handel; logistik; kundrelationer; Amazon; internationell konkurrens;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie undersöker den ständigt ökande internationella konkurrensen för svenska e-handelsföretag inom hemelektronik och hur de arbetar för att bemöta den. Detaljhandeln har till följd av en ökad globalisering och digitalisering förändrats, e-handeln har successivt tagit marknadsandelar från den traditionella handeln. LÄS MER

  2. 12. KOMMUNIKATION PÅ ÖPPENVÅRDSAPOTEK

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Khadija Sheikh Sliman; [2019]
    Nyckelord :Öppenvårdsapotek; kommunikation; språkbarriär; arabiska;

    Sammanfattning : Bakgrund: arabiska är Sveriges näst största modersmål och det talas av mer än 200 000 personer; många av dem har invandrat till Sverige under de senaste åren och har begränsade kunskaper i svenska. Kommunikationen är väsentligt i hälso- och sjukvård för att undvika missförstånd som kan leda allvarliga konsekvenser. LÄS MER

  3. 13. Framgång och misslyckande i IT-outsourcing : En fallstudie om framgångsfaktorer för IT- outsourcing från kundens och leverantörens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Alexandra Winkler; [2018]
    Nyckelord :IT-outsourcing; kund; leverantör; outsourcingrelation; framgångsfaktorer; målsättningar; förväntningar; beställarorganisation;

    Sammanfattning : Outsourcing av IT innebär att överlåta aktiviteter relaterade till informationsteknologi till en eller flera externa parter och är idag ett utbrett fenomen. Skälen till att outsourca IT varierar och några exempel på vanligt förekommande skäl är att organisationen som outsourcar vill fokusera på sin kärnverksamhet, höja sin kvalitet, sänka riskerna med föråldrad teknologi eller kostnadseffektivisera sin IT genom att köpa kompetens och komponenter från en extern part. LÄS MER

  4. 14. Apoteksteknikers upplevelser av att erbjuda råd om plackreducerande munvårdsprodukter

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Anna Jensen; Julia Christensen; [2018]
    Nyckelord :apotekstekniker; mekaniskt plackreducerande munvårdsprodukter; munvård; rådgivning; upplevelser;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om och hur apotekstekniker upplever att de kan ge råd till vuxna kunder utifrån den kunskap de har angående mekaniskt plackreducerande munvårdsprodukter. Materialet samlades in genom semistrukturerade intervjuer med sju apotekstekniker. LÄS MER

  5. 15. Kunders attityd till generiskt utbyte på apoteket

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)

    Författare :Matilda Relli; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Generikareformen trädde i kraft i Sverige 1 oktober 2002 med avsikt att sänka kostnader för läkemedel dels för den enskilde individen men även för samhället. Detta innebar att receptförskrivna läkemedel började bytas ut mot billigare generiska preparat, om varken behandlande läkare, expedierande farmaceut eller kund motsatte sig utbytet. LÄS MER