Sökning: "den nöjda kunden"
Visar resultat 16 - 20 av 82 uppsatser innehållade orden den nöjda kunden.
16. Returprocessens påverkan på relationen mellan kund och företag
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : E-handel är i nuläget ett etablerat fenomen som växer för varje år. I samband med att e-handen breder ut sig och försäljningen mellan olika länder ökar bidrar det även till en ökad returgrad. Returgraden inom e-handel är den högsta i jämförelse med övriga försäljningskanaler och är ett hot för många företags överlevnad. LÄS MER
17. Apotekskundens upplevelse av generiskt utbyte på apotek och samband mellan antal läkemedel och problem
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)Sammanfattning : Bakgrund: Generisk substitution infördes i Sverige år 2002 för att minska läkemedelskostnaderna. Apoteken är efter införandet skyldiga att erbjuda generisk substitution, dvs utbyte till billigare likvärdigt alternativt läkemedel inom läkemedelsförmånen till kunden. Läkemedelsverket bedömer vilka läkemedel som är utbytbara. LÄS MER
18. ”ÄBIC” Äldres behov i centrum : En kvalitativ studie om omsorgspersonalens upplevelse av ÄBIC
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka om omsorgspersonalens upplever en förändring under införande av en ny arbetsmetod som är framtagen av Socialstyrelsen, ÄBIC (Äldres behov i centrum). Studien baseras utifrån sju stycken utförares upplevelser i äldreomsorgens hemtjänstgrupper i den utvalda kommunen. LÄS MER
19. Analys av Region Skånes basutbildningsprocess för chefer
Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : År 2014 startade Region Skåne en basutbildning för alla chefer inom organisationen i Region Skåne. Basutbildningen infördes med anledning av att säkerställa att alla chefer befattade en gemensam grund att utgå ifrån inför kommande ämnesspecifika arbetsuppgifter. LÄS MER
20. Lojalitetsprogram inom dagligvaruhandeln : Kundens upplevelse av dagligvaruhandelns lojalitetsprogram i förhållande till kundnöjdhet och kundlojalitet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Lojalitetsprogram är idag både välkänt och välanvänt bland dagligvaruhandelns konsumenter. Ett tydligt mönster inom dagligvaruhandelns lojalitetsprogram är att de är skapade för att uppmuntra kunden till att göra upprepade köp. LÄS MER