Sökning: "den nöjda kunden"
Visar resultat 21 - 25 av 82 uppsatser innehållade orden den nöjda kunden.
21. Effektiv förmedling av hållbara godstransporter på väg – Med fokus på kortdistanstransporter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Teknisk fysik (CI); Lunds universitet/Miljö- och energisystemSammanfattning : Godstransporter på väg står för ungefär 7 % av Sveriges totala växthusgasutsläpp och godstransportarbetet förväntas öka med drygt 65 % till år 2040, delvis till följd av ökad globalisering. Enligt IPCC:s senaste rapport är transportsektorn ett prioriterat område för att begränsa miljöpåverkan och den statliga utredningen om fossilfri fordonstrafik pekar ut minskad användning av fossila bränslen och ökad transporteffektivitet som viktiga åtgärder för ändamålet. LÄS MER
22. Textil materialkunskap i butik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Inom detaljhandeln är konkurrensen mellan aktörer hög och det är inte längre tillräckligt för fast fashion företag att erbjuda modeprodukter snabbt och billigt för att vara framgångsrikt. Begreppet fast fashion har tilldelats företag som fokuserar på att snabbt erbjuda allmänheten billiga alternativ till modeprodukter. LÄS MER
23. Sambandet mellan Electronic word-of- mouth, motivation, kundengagemang, kundnöjdhet och kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Ämnet som denna studie handlar om är Electronic word-of-mouth och studiens syfte är att ta reda på vad som motiverar kunder att skriva Electronic word-of-mouth och vilka samband kunderna anser att motivationen har med kundengagemang, kundnöjdhet och kundlojalitet.Den metod som har använts är kvalitativa semistrukturerade intervjuer samt ett system som kallas Dialogue-Hermeneutic Method, DHM, en form av mindmap-system för att strukturera upp respondentens subjektiva teori. LÄS MER
24. Upplevelseturism : En uppsats om hur upplevelser bidrar till marknadsföring
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Naturturism är en trend som ökar i efterfrågan världen över och det är främst naturupplevelser som eftertraktas. En upplevelse är något som sker under en specifik tid i ett upplevelserum och som är för kunden unik och personlig. LÄS MER
25. IT-företags arbete för användarnöjdhet: Metoder, aktiviteter och riktlinjer utvecklare använder för att främja användarnöjdhet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : När en slutanvändare är nöjd med systemet kan utvecklaren känna sig nöjd. Det finns många faktorer som kan leda till nöjda användare, användbarhet och estetik är två viktiga delar. LÄS MER