Sökning: "den nöjda kunden"

Visar resultat 21 - 25 av 82 uppsatser innehållade orden den nöjda kunden.

  1. 21. Effektiv förmedling av hållbara godstransporter på väg – Med fokus på kortdistanstransporter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Teknisk fysik (CI); Lunds universitet/Miljö- och energisystem

    Författare :Ida Mexnell; [2017]
    Nyckelord :uppkoppling; affärsmodell; transportförmedlingstjänst; hållbar transport; fyllnadsgrad; nätverkseffekt; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Godstransporter på väg står för ungefär 7 % av Sveriges totala växthusgasutsläpp och godstransportarbetet förväntas öka med drygt 65 % till år 2040, delvis till följd av ökad globalisering. Enligt IPCC:s senaste rapport är transportsektorn ett prioriterat område för att begränsa miljöpåverkan och den statliga utredningen om fossilfri fordonstrafik pekar ut minskad användning av fossila bränslen och ökad transporteffektivitet som viktiga åtgärder för ändamålet. LÄS MER

  2. 22. Textil materialkunskap i butik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Katja Fridgård; Daniella Dagh Olander; Josefine Lagergren; [2016]
    Nyckelord :Gapmodellen; service; detaljhandel; textil materiallära; kommunikation; kundtillfredsställelse; servicekvalitet; serviceförväntningar; serviceleverans; fast fashion;

    Sammanfattning : Inom detaljhandeln är konkurrensen mellan aktörer hög och det är inte längre tillräckligt för fast fashion företag att erbjuda modeprodukter snabbt och billigt för att vara framgångsrikt. Begreppet fast fashion har tilldelats företag som fokuserar på att snabbt erbjuda allmänheten billiga alternativ till modeprodukter. LÄS MER

  3. 23. Sambandet mellan Electronic word-of- mouth, motivation, kundengagemang, kundnöjdhet och kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Antonie Skansenhäll; [2016]
    Nyckelord :Electronic word-of-mouth; eWOM; kundengagemang; kundnöjdhet; kundlojalitet; motivation; motivationer;

    Sammanfattning : Ämnet som denna studie handlar om är Electronic word-of-mouth och studiens syfte är att ta reda på vad som motiverar kunder att skriva Electronic word-of-mouth och vilka samband kunderna anser att motivationen har med kundengagemang, kundnöjdhet och kundlojalitet.Den metod som har använts är kvalitativa semistrukturerade intervjuer samt ett system som kallas Dialogue-Hermeneutic Method, DHM, en form av mindmap-system för att strukturera upp respondentens subjektiva teori. LÄS MER

  4. 24. Upplevelseturism : En uppsats om hur upplevelser bidrar till marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Evelina Björklund; Frida Hjellström; [2016]
    Nyckelord :Upplevelseturism; experience; natur; marknadsföring; upplevelse; turism; naturturism; landsbygd; word of mouth; upplevelseindustrin;

    Sammanfattning : Naturturism är en trend som ökar i efterfrågan världen över och det är främst naturupplevelser som eftertraktas. En upplevelse är något som sker under en specifik tid i ett upplevelserum och som är för kunden unik och personlig. LÄS MER

  5. 25. IT-företags arbete för användarnöjdhet: Metoder, aktiviteter och riktlinjer utvecklare använder för att främja användarnöjdhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Josefin Wieslander; Frida Hildingsson; Ebba Gullstrand; [2015]
    Nyckelord :Användarnöjdhet; användbarhet; estetik; användarupplevelsen; systemutveckling; Science General;

    Sammanfattning : När en slutanvändare är nöjd med systemet kan utvecklaren känna sig nöjd. Det finns många faktorer som kan leda till nöjda användare, användbarhet och estetik är två viktiga delar. LÄS MER