Sökning: "serviceförväntningar"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet serviceförväntningar.

  1. 1. Textil materialkunskap i butik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Katja Fridgård; Daniella Dagh Olander; Josefine Lagergren; [2016]
    Nyckelord :Gapmodellen; service; detaljhandel; textil materiallära; kommunikation; kundtillfredsställelse; servicekvalitet; serviceförväntningar; serviceleverans; fast fashion;

    Sammanfattning : Inom detaljhandeln är konkurrensen mellan aktörer hög och det är inte längre tillräckligt för fast fashion företag att erbjuda modeprodukter snabbt och billigt för att vara framgångsrikt. Begreppet fast fashion har tilldelats företag som fokuserar på att snabbt erbjuda allmänheten billiga alternativ till modeprodukter. LÄS MER

  2. 2. Serviceförväntningar hos kunder : En jämförande studie mellan Acne och H&M

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Linn Ekman; Isabel Heilborn; [2012]
    Nyckelord :service; H M; Acne; kundkontakt; retail; contact with customer; word of mouth; store atmospheric; expectations; detaljhandeln; butiksatmosfär; förväntningar;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar service, ett fenomen som har växt sig starkare de senaste årtiondena och som har kommit att bli ett avgörande verktyg för många företag för att kunna skapa marknadsfördelar. Att ett företag förvaltar mötet dem och kunden emellan på bästa sätt är ofta en kritisk faktor för att få kunden att återvända till butiken även nästa gång. LÄS MER

  3. 3. Rådgivningslagen – Ökat värde för finansiell rådgivning? En undersökning av fyra bankers inställning till lagen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kirsi Keränen; Ulrika Jönsson; Anna Lundgren; [2004]
    Nyckelord :Bank; Rådgivning; Kundrelationer; Kompetens; Lag; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är: 1. Att redogöra för den nya lagen om finansiell rådgivning till konsumenter, dess avsikt och bakgrund. 2. Att redogöra för fyra bankers inställning till lagen och deras förberedelser inför kommande implementering. LÄS MER