Sökning: "serviceleverans"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet serviceleverans.

  1. 1. Kundinriktad HRM - Chefers upplevelser om HRM som en faktor till skapandet av ökad kundorientering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Malin Johansson; Sara-Lotta Åkerlund; [2019]
    Nyckelord :Service Management; Servicification; Tjänstevetenskap; Tjänstefiering; Human Resource Management; HRM; Customer-Oriented HRM; Kundinriktad HRM; Business and Economics;

    Sammanfattning : I denna fallstudie undersöks och analyseras frågeställningen utifrån chefers upplevelser inom ett internationellt tillverkande bolag i industribranschen. Sättet att hantera både kunder och medarbetare blir allt mer betydelsefullt för att konkurrera med service. LÄS MER

  2. 2. Kund- och medarbetarnöjdhet samt dess förbättringsmöjligheter : En studie gjord i en serviceleverans

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Terese Johansson; Maria Lundin; [2019]
    Nyckelord :Customer satisfaction; Employee satisfaction; Improvement; Service quality; Service delivery; Förbättring; Kundnöjdhet; Medarbetarnöjdhet; Servicekvalitet; Serviceleverans; Tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : The study has been made in association with a facility management company where the service delivery to a specific customer has been studied. The purpose of the study is to map the main factors that makes both the customer, and the employees that work in the delivery process, satisfied in order to get the rating for customer and employee satisfaction up. LÄS MER

  3. 3. Service recovery 2.0

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mattias Strömberg; [2019]
    Nyckelord :Service recovery; Service recovery-paradoxen; Klagomålshantering; Sociala medier; Facebook; Rättvisa; Förväntningar; Relationsmarknadsföring; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att analysera och förstå service recovery-processen i ett serviceföretag med en komplex verksamhet genom att fokusera på klagomål som framförts i sociala medier. Metod: Undersökningen bygger på en kvalitativ fallstudie av ett företag i kryssningsbranschen. LÄS MER

  4. 4. Textil materialkunskap i butik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Katja Fridgård; Daniella Dagh Olander; Josefine Lagergren; [2016]
    Nyckelord :Gapmodellen; service; detaljhandel; textil materiallära; kommunikation; kundtillfredsställelse; servicekvalitet; serviceförväntningar; serviceleverans; fast fashion;

    Sammanfattning : Inom detaljhandeln är konkurrensen mellan aktörer hög och det är inte längre tillräckligt för fast fashion företag att erbjuda modeprodukter snabbt och billigt för att vara framgångsrikt. Begreppet fast fashion har tilldelats företag som fokuserar på att snabbt erbjuda allmänheten billiga alternativ till modeprodukter. LÄS MER

  5. 5. Rationell Service : Teknologins påverkan på hotellservice

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Håkan Nilsson; Rasmus Östlund; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Service förknippas av de flesta med ett personligt bemötande. Samtidigt strävar företagen inom servicesektorn efter att effektivisera sina tjänster och produkter. Samhället går med teknikens hjälp mot en mer rationaliserad utveckling. En följd av utvecklingen är självbetjäningskoncepten som ökar i de olika delarna av samhället. LÄS MER