Sökning: "den nöjda kunden"

Visar resultat 6 - 10 av 82 uppsatser innehållade orden den nöjda kunden.

  1. 6. Vem är chefen och vem är medarbetaren i tillitsbaserad styrning och ledning? : En analys av offentliga organisationers styrfilosofi

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Therese Marklund; [2020]
    Nyckelord :governance model; policy; policy analysis; thrust; thrustbased leadership; tillit; tillitsbaserad styrning och ledning; styrsätt; policy; policyanalys;

    Sammanfattning : I den här dokumentanalysen har offentliga verksamheters medarbetar- och ledarpolicys analyserats i syfte att genom en kvalitativ innehållsanalys undersöka hur tillit och styrning uttrycks i policy. Utifrån syftet togs två forskningsfrågor fram: 1) Om och i så fall på vilket sätt är tillit synligt i dessa policys? 2) Vem är chefen och vem är medarbetaren i dessa dokument? För att besvara syftet analyserades 15 policys från kommuner, regioner och statliga verksamheter. LÄS MER

  2. 7. En perfekt balans : En kvalitativ studie om digital marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Andreas Bauer; Emil Söderberg; [2020]
    Nyckelord :Musikbranschen; digital marknadsföring; sociala medier; artist; festival; arrangör.;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar på att skapa en bild av hur mindre artister bör marknadsföras digitalt. Huvudfokuset ligger på festivalspelningar där flertal artister spelar under antingen en dag eller flera dagar. Intervjuer har gjorts med ett antal mindre artister samt managers för att få deras syn på hur de marknadsför sig själva. LÄS MER

  3. 8. E-handelsreturer av möbler och heminredning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Anabela Milakovic; Muhamed Ribo; [2019]
    Nyckelord :returhantering; E-handel; gatekeeping; logistik; avoidance;

    Sammanfattning : Tillväxten i e-handelsbranschen har under de senaste åren ökat och i takt med detta ökar returer inom e-handeln. Returhantering är en oönskad process inom e-handelsbranschen då de inte tjänar något på det samtidigt som det är en kostsam process. Möbler och e-handel har inte alltid gått hand i hand tills början av 2013. LÄS MER

  4. 9. Improved assembly for frame-based furniture

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Emma Bernström; Oscar Vigstrand; [2019]
    Nyckelord :Furniture; Assembly; Frame-based; Design; Concept;

    Sammanfattning : Under det senaste århundrandet har möbeldesign utvecklats och designats för att bli mer ekonomiskt tillgänligt. Majoriteten av möblerna under de senaste årtiondet är designade för att underlätta fövaring och transport för att minimera kostnaden för företaget. LÄS MER

  5. 10. Kund- och medarbetarnöjdhet samt dess förbättringsmöjligheter : En studie gjord i en serviceleverans

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Terese Johansson; Maria Lundin; [2019]
    Nyckelord :Customer satisfaction; Employee satisfaction; Improvement; Service quality; Service delivery; Förbättring; Kundnöjdhet; Medarbetarnöjdhet; Servicekvalitet; Serviceleverans; Tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : The study has been made in association with a facility management company where the service delivery to a specific customer has been studied. The purpose of the study is to map the main factors that makes both the customer, and the employees that work in the delivery process, satisfied in order to get the rating for customer and employee satisfaction up. LÄS MER