Sökning: "design learning sequence"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden design learning sequence.
1. Evaluating and optimizing Transformer models for predicting chemical reactions
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : In this thesis, we assess the effectiveness of a transformer model specifically trained to predict chemical reactions. The model, named Chemformer, is a sequence-tosequence model that uses the transformer’s encoder and decoder stacks. LÄS MER
2. Design and Evaluation of Peptide Binders : In silico evaluation and comparison of generative AI for de novo peptide binder design
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Beräkningsbiologi och bioinformatikSammanfattning : Peptide binders are short proteins that bind to larger proteins. Due to peptide binders having high specificity and being cheap to synthesize, they are a prime candidate for drug design. Creating new proteins in silico can be divided into three steps: protein backbone generation, sequence design, and computational filtering. LÄS MER
3. Predicting Protein Stability with Machine Learning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Biofysikalisk kemiSammanfattning : Protein stability is a property of high importance and is of interest in a variety of fields. It determines if a protein has its native fold and can be of influence in certain diseases such as Parkinson's and Alzheimer's disease. LÄS MER
4. Internet för högstadiet : Utveckling av en lärarhandledning
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Arbetet som presenteras i rapporten beskriver utvecklingen av en lärarhandledning för undervisning om internet. Bakgrunden är kraven i grundskolans läroplan (Lgr22), och mer specifikt kursplanen i Teknik för årskurs 7-9, på att avhandla internet i undervisningen. LÄS MER
5. Praktiska övningars betydelse i fysikundervisningen : Hur kan praktiska övningar bidra till att synliggöra friktion i årskurs F-3?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : Studien bygger på en interventionsforskning med syfte att tydliggöra att praktiska övningar bidrar till begreppsinlärning hos elever i lågstadiet. Studiens utformning bestod av en undervisningssekvens innehållande en förkunskapskoll, en praktisk övning, en genomgång med diskussion, följt av ytterligare en praktisk övning. LÄS MER