Sökning: "design management varumärke"

Visar resultat 16 - 20 av 35 uppsatser innehållade orden design management varumärke.

  1. 16. "Fashion never sleeps, so neither do we" : En kvalitativ studie som undersöker hur H&M:s varumärke återspeglas genom organisationen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Camilla Möller; Sandra Bergius; [2015]
    Nyckelord :Internmarknadsföring; H M; Employee Branding; Varumärkesidentitet; Design Thinking;

    Sammanfattning : Bakgrund: Att anställa rätt personal och utbilda dem i varumärkets grunder och värderingar får en allt mer avgörande roll. Konsumenten påverkas av medarbetaren i butik och de är numera företagets viktigaste marknadsföringskanal. Genom att öka medarbetarens motivation och engagemang sprids varumärkets identitet till konsumenten. LÄS MER

  2. 17. ”En stad – ett ansikte?” – en undersökning om Göteborgs Stads grafiska profil.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :William Bengtsson; [2014-09-24]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: ”En stad – ett ansikte?” – en undersökning om Göteborgs Stads grafiska profil. Författare: William Bengtsson Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskapsprogrammet. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet. LÄS MER

  3. 18. Stadsmiljöns betydelse för en stads identitet : med Malmö som referensstad

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Lottie Carlsson; [2013]
    Nyckelord :Stadsmiljö; Identitet; Varumärke; Stadsmarknadsföring; Stadsmiljöprogram; Gestaltning; Malmö;

    Sammanfattning : Det allt större intresset för städers identiteter tycks vara sammankopplat med det postindustriella samhällets strukturer där en modern och attraktiv stad ska locka turister, boende och företag som i sin tur ska generera ekonomiskt tillväxt. För att säkerställa lokal tillväxt har konkurrensen mellan städer ökat vilket således har inneburit ett allt större intresse för städers identiteter som ett konkurrensmedel. LÄS MER

  4. 19. Drömmen om den röda stugan : Huruvida varumärket Falu Rödfärg kan utvidgas till en ny produktkategori

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Avdelningen för maskin- och materialteknik

    Författare :Anna Karlsson; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : ”Drömmen om den röda stugan” är ett examensarbete som fullföljts av Anna Karlsson och Sebastian Karlsson under vårterminen 2011. Examensarbetet innefattar 22,5 hp och är det avslutande momentet för Innovations- och designingenjörsutbildningen vid Karlstads universitet. LÄS MER

  5. 20. Corporate rebranding inom dynamiska marknader : En komparativ studie i telekombranschen

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Henric Lars Andreasson; Andreas Sjöberg; [2012]
    Nyckelord :Brand management; corporate rebranding; rebranding; brand identity; brand equity; contingency theory; Brand management; corporate rebranding; rebranding; brand identity; brand equity; contingency theory;

    Sammanfattning : Bakgrund: Corporate rebranding är ett relativt nytt fenomen som innebär att ett företag väljer att omdefiniera sitt varumärke på grund av förändringar inom företaget eller omgivningen. Men det är fortfarande relativt ostuderat och ingen studie behandlar den eventuella kopplingen med en dynamisk marknad. LÄS MER