Sökning: "design management varumärke"

Visar resultat 21 - 25 av 35 uppsatser innehållade orden design management varumärke.

  1. 21. "Syns man inte finns man inte" - en studie om underdogs konkurrenskraft

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Niclas Holmström; Jonas Kjellsson; Christian Spangsberg; [2010]
    Nyckelord :underdog; marknadsplats; snusbranschen; konkurrenskraft; strategi; positionering och kommunikation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: ”Syns man inte finns man inte” – en studie om underdogs konkurrenskraft Författare: Christian Spangsberg, Jonas Kjellsson och Niclas Holmström Nyckelord: Underdog, marknadsplats, snusbranschen, konkurrenskraft, strategi, positionering och kommunikation Syfte: Syftet är att skapa förståelse för mindre företags strategier och konkurrenssituation, med fokus på hur de mindre företagen arbetar för att synliggöra och stärka sitt varumärke på marknadsplatsen i butik. Undersökningen har inte som syfte att ge en generell bild av företags branschagerande, utan att skapa en förståelse för underdogs agerande och möjligheter i en begränsad och svårarbetad bransch och dess marknadsplatser. LÄS MER

  2. 22. Ett moderiktigt margarin - En studie om Floras varumärkesrevitalisering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Albertsson; Sara Trobro; Lena Lidman; [2010]
    Nyckelord :Marknadsföring; revitalisering; celebriteter; varumärkesuppbyggande; Flora; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Ett moderiktigt margarin – En studie om Floras varumärkesrevitalisering Seminariedatum: 2011-01-14 Kurs: FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15 hp Författare: Johan Albertsson, Lena Lidman, Sara Trobro Handledare: Lars Carlman Examinator: Nikos Macheridis Nyckelord: Marknadsföring, revitalisering, celebriteter, varumärkesuppbyggande, Flora Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur ett företag kan använda sig av celebriteter för att revitalisera ett varumärke samt vilken roll celebriteterna spelar i den varumärkesuppbyggande processen. Metod: Empirisk data har samlats in genom kvalitativa intervjuer. LÄS MER

  3. 23. Designstrategi i en förändringsprocess : En fallstudie på ett tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Hanna Konradsson; Marie Laudon; [2010]
    Nyckelord :Design strategy; Design Management; Service Management; design; service- and staffing companies; process in change; Academic Work; concept.; Designstrategi; Design Management; Service Management; design; tjänste- och bemanningsföretag; förändringsprocess; Academic Work; koncept.;

    Sammanfattning : Tjänster är en växande marknad där bemanningsföretagen har fått en ökad betydelse bland annat beroende av marknadens höga krav på tillgänglighet och flexibilitet. I dagens samhälle är det viktigt att produkter och tjänster inte bara fyller en funktion utan också uttrycker och förmedlar rätt budskap till intressenterna. LÄS MER

  4. 24. Lindex - En studie om varumärkesföryngring i praktiken

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Orhan Arnautovic; Samir Nurovic; Mediha Besic; [2009]
    Nyckelord :varumärke; varumärkesföryngring; varumärkesförfattare; värde; livscykel; marknadsföring; Management of enterprises; Företagsledning; management; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Lindex – en studie om varumärkesföryngring i praktiken. Uppsatsnivå: Kandidatuppsats, 15 hp. Författare: Orhan Arnautovic, Mediha Besic och Samir Nurovic. Utbildning: Magisterprogrammet i Service Management vid Lunds Universitet, Campus Helsingborg. LÄS MER

  5. 25. Nelson Garden AB : analys och förslag baserat på Service Management Systemet

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Annika Kirilov; [2009]
    Nyckelord :Bröderna Nelson; Nelson Garden; Service Management System; marknadsföring; kundservice; återförsäljare;

    Sammanfattning : Aim: Explore how Nelson Garden AB manages to reach out to customers through positioning of their own labels, when they as a manufacturer are partly dependent on the competence and sales skill of retailers. Methodology: E-mails were sent out to 6 different companies with a proposition for participation. LÄS MER