Sökning: "digital bildframställning"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden digital bildframställning.
1. Det digitala bildämnet : The digital visual art education
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning Undersökningar och utvärderingar har visat att digital bildframställning inte utgör så stor del av den totala bildproduktionen som på många skolor främst sker med mer traditionella metoder. Syftet med mitt examensarbete är att bidra med kunskap om användningen av digitala verktyg i bildämnet, främst i form av bildproduktion. LÄS MER
2. Digitala verktyg i bildämnet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med den här kunskapsöversikten är att lyfta fram olika faktorer som kan inverka på varför digitala verktyg inte har ett större utrymme på bildlektioner, framförallt i form av bildframställning. I detta arbete har åtta artiklar sammanställts över både svensk och internationell forskning om vilka olika faktorer som påverkar att digital implementering i bildämnet inte har fått ett större genomslag. LÄS MER
3. Vikten av patientinformation inför en MR-undersökning : En litteraturstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Inledning: Bristfällig information till patienterna inför en MR-undersökning kan leda till att patienterna blir nervösa, stressade och känner obehag och därmed uteblir från bokade tider eller väljer att avbryta sina undersökningar i förtid. Med en tydlig information till patienten innan MR-Kaundersökningen startar ökar det patientens förståelse inför besöket. LÄS MER
4. GÖR PLATS FÖRPARADIGMSKIFTE! : Bildlärares perspektiv på nya och traditionella material, metoder och medier
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningenSammanfattning : Denna uppsats handlar om hur bildlärare i svensk gymnasieskola arbetar med nya och traditionella material, metoder och medier samt hur de förhåller sig till den utveckling och paradigmförskjutning som berör bildämnet idag. Uppsatsen är ett arbete medutgångspunkt i kvalitativa data och som ger en inblick i erfarenheter från tolv bildlärare över hela landet och söker svar på hur bildlärare tolkar och realiserar det centrala innehållet som berör nya och traditionella material, metoder och medier. LÄS MER
5. Den dolda ämneskunskapen : en studie kring lärares digitalakompetenser i ämnet bild.
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Läroplanen för ämnet bild redogör för att elever i årskurs 4–6 ska utveckla förmågan att skapabilder samt filmer med digitala tekniker och verktyg. Enligt Skolverket upplever hälften avlärare i grundskolor upplever dock ett kompetensutvecklingsbehov gällande IKT sompedagogiskt verktyg. LÄS MER