Sökning: "disintermediation"
Visar resultat 16 - 19 av 19 uppsatser innehållade ordet disintermediation.
16. Exclusive distributor's role in Chinese supply chains : A case study with Jia Heng Company
Kandidat-uppsats, Akademin för teknik och miljöSammanfattning : Modern supply chain management has been widely used in manufacture and retail business. Many companies have realized SCM plays a pivotal role to success and gives company competitive advantage. Chinese firms have learned knowledge of SCM from foreign firms. LÄS MER
17. Physical Distribution in a Digital World : A study of the gaming industry
Kandidat-uppsats, Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Purpose: The aim of this thesis is to explore the impact that increased availability of digital distribution has on physical distribution. The focus is on the effects that digital distribution has on the value creating processes of game developers with regard to distribution alternatives, strategic networks and consumer interaction. LÄS MER
18. Strategisk utveckling genom e-handel – en studie av ett traditionellt tillverkningsföretag
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vårt huvudsyfte med denna uppsats är att införskaffa oss kunskap och till följd identifiera vilka värdeskapande processer som skall utvecklas för att en e-handels lösning ska kunna attrahera konsumenter, samt skapa mervärde för vårt fallföretag. Vi vill med uppsatsen assistera fallföretaget med ett beslutsunderlag för både möjligheter och dilemman inom e-handel och ge alternativa lösningar på dessa. LÄS MER
19. Internet and Intermediaries in the Tourism Distribution Channel - Study of Swedish, Bulgarian and Online Travel Agencies
D-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate Business SchoolSammanfattning : The Internet offers great opportunities for the tourism industry, but has significantly increased the potential for discord among the members of the tourism distribution channel. The threat faced by the disintermediation has influenced both online and traditional travel agents, compelling them to increase the functionality of their websites and implementing e-commerce. LÄS MER