Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Learning Through Taking Action : An empirical study into the early-stage business model development for a novel technology
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This thesis examines the critical factors shaping early-stage business model development. As a result, this paper provides insights and recommendations for the effective commercialization of innovations. LÄS MER
2. Phone Free Study : Encouraging students to put away their phones
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Many of us have grown up or have been acquainted with individuals who have grown up with smartphones in educational settings. We are well aware of how disruptive they can be, and I myself am not an exception. LÄS MER
3. Vi hjälper bina för att de ska kunna hjälpa oss : Elevers lärande om bin i årskurs 3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie var att synliggöra grundskoleelevers konvergenta lärande om bin och hur vi kan hjälpa dem, samt det divergenta lärande genom estetiska lärprocesser med ett utomhuspedagogiskt arbetssätt. Tio elever i årskurs 3 i en förortsskola till Stockholm deltog i studien. LÄS MER
4. Numerical and experimental investigation of multiple gas jet flow behaviour in the gas atomization process
Master-uppsats, KTH/MaterialvetenskapSammanfattning : In several industrial applications, the interaction of supersonic gas jets is encountered such as gas atomization, jet engines and the basic oxygen furnace process. In the gas atomization process, high pressure gases are converted to high velocity gas jets through convergent-divergent nozzles. LÄS MER
5. STEAM-undervisning : En allmän litteraturstudie om vad ämnet Art tillför STEAM-undervisning och på vilket sätt det kan gynna elevers lärande
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Utbildningsforskare i början av 2000-talet uttryckte ett behov av tvärvetenskaplig undervisning för att stärka elevers begreppsförmåga och öka deras intresse för naturvetenskapliga ämnen samt matematik. Diskussionen inkluderade ämnen som Science, Technology, Engeneering and Mathematics (STEM). LÄS MER