Sökning: "djupinriktat och ytinriktat lärande"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden djupinriktat och ytinriktat lärande.

  1. 1. Påverkar tidigare arbetslivserfarenhet lärande? : En kvalitativ studie om universitetsstudenters olika sätt att lära i relation till tidigare arbetslivserfarenhet.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Katarina Berg; Josefin Schützer; [2013]
    Nyckelord :work experience; experiential learning; surface learning; deep oriented learning approach to learning and social interaction; arbetslivserfarenhet; erfarenhetsbaserat lärande; ytinriktat lärande; djupinriktat lärande; syn på lärande och social interaktion;

    Sammanfattning : Många av dagens ungdomar har svårt att komma in på arbetsmarknaden som en följd av att de saknar tidigare arbetslivserfarenhet eller eftergymnasial utbildning. Detta kan vara en förklaring till att allt fler väljer att studera vidare på universitet eller högskola. LÄS MER

  2. 2. Att handleda gymnasieelever i deras lärprocesser: en kvalitativ undersökning i den egna verksamheten av några lärares erfarenheter av handledning

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Birgitta Rydby; [2008]
    Nyckelord :handledning; fenomenologi; hermeneutik; lärande; kunskap; ytinriktat lärande; djupinriktat lärande; Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik; Social Sciences;

    Sammanfattning : Olika reformer har avlöst varandra i skolans värld och varje reform har medfört förändrade krav på skolans verksamhet. Varje läroplan bygger på föreställningar om vad kunskap och lärande är. När Lpf 94, läroplan för de frivilliga skolformerna, kom fanns där en förändrad syn på kunskap och lärande. LÄS MER

  3. 3. Organisering, matematiskt innehåll och feedback i specialundervisning : En kvalitativ fallstudie av några specialpedagogers matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Inger Bäckström; [2008]
    Nyckelord :Phenomenography; motivation; praise; deep learning; Fenomenografi; motivation; beröm; djupinriktat;

    Sammanfattning : Sammanfattning Detta är en kvalitativ fallstudie av fem specialpedagogers arbete med specialundervisning i matematik. Syftet är att kartlägga deras arbete och uppfattningar genom att beskriva och analysera hur de organiserar sin undervisning i matematik, hur de undervisar ämnesinnehållet och hur de ger feedback till eleverna i klassrummet, samt hur de själva beskriver det de uppfattar som det specialpedagogiska inslaget i sin undervisning. LÄS MER