Sökning: "electronic communications"
Visar resultat 1 - 5 av 74 uppsatser innehållade orden electronic communications.
1. Vad innebär 'påtaglig risk'? : En analys av grunder och följder rörande användning av hemliga tvångsmedel för att förhindra allvarliga brott
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Besluts-, risk- och policyanalysSammanfattning : I svensk lag finns ett antal s.k. hemliga tvångsmedel, som hemlig övervakning och avlyssning av elektronisk kommunikation, hemlig kameraövervakning och postkontroll. Ofta används dessa inom ramen för en förundersökning för att utreda ett redan begånget brott. LÄS MER
2. Människors privatliv eller samhällets säkerhet - vad är viktigast? : En idéanalys om liberalismens syn på hemliga tvångsmedel
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)Sammanfattning : This essay aims to find out how the five values of liberalism view the law on secret room wiretapping and the law on secret wiretapping of electronic communications. The method used to achieve the purpose of the study is an idea analysis in descriptive and explanatory form. LÄS MER
3. Digital Front End Algorithms for Sub-Band Full Duplex
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknikSammanfattning : Sub-band full duplex is a new communication scheme technology, where a single frequency band is partitioned into sub-bands for downlink (DL) and up-link(UL) transmissions, and both can take place simultaneously. The idea behind the sub-band full duplex development is to improve the throughput, and coverage and reduce the latency of the UL communication by allowing the UL reception during the DL transmission. LÄS MER
4. Du kan inte lura ett barn, eller? - En undersökning om barns skydd vid personifierad onlinereklam
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : With the development of digitalization, personalized online advertising has grown worldwide. This means that companies, through so-called Cookies, collect personal data about the consumer to then create online advertising based on the consumer's interests. LÄS MER
5. The role of marketing to avoid product returns in online shopping : how marketers help online consumers to make better purchase decisions and thus avoid product returns
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : The increasing alarm about global climate change and the related consequences on the planet and humankind has raised the voices to adopt sustainability within organisations and businesses. The wide spread of the internet and smart devices allowed many consumers to buy their needs through smart devices without the need to travel to physical stores. LÄS MER