Sökning: "elever betyg uppförande"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden elever betyg uppförande.

  1. 1. "Ja, men betyg säger inte allting.." : Elevers attityder till uppförandebetyg och beteende i klassrummet.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Selma Mahmutspahic; [2016]
    Nyckelord :Motivation; attityder; normer; betyg och bedömning; betyg i uppförande; beteende;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att reda ut hur elever i klass sju och nio upplever att de motiveras till lärane och gott uppförande. Syftet innefattar också vilka elevernas attityder till uppförande- och uppförandebetyg är men även vad som anses med gott uppförande. LÄS MER

  2. 2. Classroom Management och arbetsro - ordning och reda i skolan med tydligt lärarledarskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Malin Dávid; [2015]
    Nyckelord :classroom management; ledarskap i klassrummet; lärarledarskap; ordning och reda i skolan; studiero; arbetsro; skolkod; skolkultur; normer; värdegrundsarbete; relationell kompetens;

    Sammanfattning : Utgångspunkten för detta arbete var att sammanställa forskning och beprövad erfarenhet kring studiero och ordning och reda i svensk skola. Fokus i undersökningen har varit att hitta verktyg för högstadiet, men även pedagoger som arbetar med andra åldersgrupper kan hitta fungerande och konkreta verktyg i texten. LÄS MER

  3. 3. Ordning, fostran och disciplinering : en undersökning om vad elever och lärare på en gymnasieskola har för uppfattningar om ordning, fostran och disciplinering i skolan

    M1-uppsats, Institutionen för speldesign, teknik och lärande

    Författare :Mats Karlsson; [2010]
    Nyckelord :Disciplinering; ordning i skolan; skolans fostrande roll;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen har som syfte att undersöka vad elever och lärare på en gymnasieskola har för åsikter i frågor som rör ordning, fostran och disciplinering i dagens skola. Den övergripande frågan som uppsatsen har försökt att besvara är: Vad har elever och lärare för åsikter i frågor som rör ordning, fostran och disciplinering i skolan? Den empiriska undersökningen har gjorts i form av en enkätundersökning som har besvarats av 54 elever och 7 lärare. LÄS MER

  4. 4. Vad, förutom kunskap, är det som påverkar bedömningar och betyg?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknik, TEK

    Författare :Carina Thuland; [2010]
    Nyckelord :Betyg; bedömning; värderingar; personlighet; makt;

    Sammanfattning : Lärare har en stor uppgift och en stor frihet, att inom sitt läraruppdrag och ofta på egen hand, bedöma och betygsätta elever. Om lärare lägger in både sin egen och elevernas personlighet i bedömning och betygsättning så kanske inte eleverna får en rättvis bedömning och lärarna utgår inte enbart utifrån det mål- och kunskapsrelaterade betygsystem de ska. LÄS MER

  5. 5. Lärarnas bedömning : -och deras kunskapssyn

    M1-uppsats, Humanvetenskapliga institutionen

    Författare :Agon Gashi; Dragan Slipicevic; [2009]
    Nyckelord :Bedömning; kunskapssyn; grundskolans senare år;

    Sammanfattning : Vi ville undersöka hur lärarna på högstadiet ser kunskap och vad de bedömer. Vi ville även ta reda på när lärarna bedömer sina elever samt granska deras tillvägagångssätt. Vi använde oss utav kvalitativa intervjuer som spelades in på ljudband. Sex intervjuer står som underlag till resultatet. LÄS MER