Sökning: "classroom management"

Visar resultat 1 - 5 av 99 uppsatser innehållade orden classroom management.

  1. 1. DIGITALA VERKTYG, EN POSITIV ELLER NEGATIV INVERKAN PÅ PEDAGOGERS ARBETSMILJÖ? - EN STUDIE OM ARBETSMILJÖN I DEN DIGITALISERADE SKOLVÄRLDEN

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Cecilia Stenhill; [2019-08-23]
    Nyckelord :digitala verktyg; krav-; kontroll och stödmodellen; psykosocial arbetsmiljö; gränslöst arbete; pedagoger;

    Sammanfattning : PurposeThe purpose of this study is to investigate how educator's work environment is affected by digital tools in the classroom. The topic of the report arose due to there is a lack of research that concerns the subject about how the educators' working environment is affected by digital tools. LÄS MER

  2. 2. Students' Perception of Class Interrelationships and its Relation to Students' Sex, School Satisfaction, School Absenteeism and School Achievement

    Master-uppsats,

    Författare :Sörensen Frantzich; [2019-03-11]
    Nyckelord :interpersonal relations; peer relations; student; relations; student interaction; student-student relationships; high school; upper secondary school; classroom environment; classroom climate; classroom management; classroom dynamics;

    Sammanfattning : Purpose: The aim of the present study is to explore how upper secondary schoolstudents’ perceive group dynamic aspects of the interrelationships in theirclass and how these perceptions are related to Sex, SchoolSatisfaction, Absenteeism and Achievement.Theory: Group Dynamic TheoryMethod: Quantitative (means, standard deviations, factor analysis, bivariatecorrelations and multiple linear regressions)Results: Students' perception of the group dynamic aspects of their classinterrelationships showed no significant sex differences. LÄS MER

  3. 3. Students' Perception of Class Interrelationships and its Relation to Students' Sex, School Satisfaction, School Absenteeism and School Achievement

    Master-uppsats,

    Författare :Emma Frantzich Sörensen; [2019-01-30]
    Nyckelord :interpersonal relations; peer relations; student; relations; student interaction; student-student relationships; high school; upper secondary school; classroom environment; classroom climate; classroom management; classroom dynamics;

    Sammanfattning : The aim of the present study is to explore how upper secondary schoolstudents’ perceive group dynamic aspects of the interrelationships in theirclass and how these perceptions are related to Sex, SchoolSatisfaction, Absenteeism and Achievement.Theory: Group Dynamic TheoryMethod: Quantitative (means, standard deviations, factor analysis, bivariatecorrelations and multiple linear regressions)Results: Students' perception of the group dynamic aspects of their classinterrelationships showed no significant sex differences. LÄS MER

  4. 4. Klassrummens aktörer : Om att arbeta som grundskollärare i 2010-talets Sverige

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Michelle Jismyr; [2019]
    Nyckelord :Teachers; Swedish primary school; status; municipalization; profession; Lärare; svensk grundskola; status; kommunalisering; profession;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att undersöka hur det är att arbeta som grundskollärare i 2010-talets Sverige. För att ta reda på detta har intervjuer genomförts med sex stycken informanter. Under intervjuerna framträdde fyra teman centrala för läraryrket – ansvar, respekt, fostran och status. LÄS MER

  5. 5. Kontroversiella frågor - en lärares vardag? : En intervjubaserad studie kring lärares uppfattning av kontroversiella frågor i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Nadim Khan; [2019]
    Nyckelord :Upper secondary school; controversial issues; freedom of speech; democracy; controversial issues management; teaching.; Gymnasieskolan; kontroversiella frågor; yttrandefrihet; demokrati; kontrovershantering; undervisning.;

    Sammanfattning : Denna studie bygger på kvalitativa intervjuer med verksamma samhällskunskapslärare angående kontroversiella frågor i samhällskunskapsundervisningen. Bland respondenterna arbetar vissa lärare på yrkesinriktade och andra på studieförberedande gymnasieskolor. LÄS MER