Sökning: "en homogen marknad"
Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden en homogen marknad.
21. Att utveckla en innovativ organisation. "Är du färdig snart?"
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Följande faktorer är avgörande för Rambölls innovationssträvanden: Branschlogik. Ramböll verkar i en bransch där aktörerna försöker positionera sig med kvalité, men där priset är den främsta konkurrensfaktorn på en homogen marknad. Strategi. LÄS MER
22. Att lära av kundklagomål : En studie i ett energitjänstföretag
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Den svenska elmarknaden avreglerades 1996 vilket innebar att den gick från ett monopol till en konkurrensutsatt marknad. Elbolagen har inte anpassat sig till denna utveckling att vara konkurrensutsatt och enligt undersökningar från bland annat från Svenskt Kvalitetsindex har elbolagen mycket låg image. LÄS MER
23. Konsten att hitta unika värden i skapandet av ett erbjudande på en homogen marknad
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att belysa faktorer bakom unikt värdeskapande, när aktörernas erbjudande konvergerar. Vi har valt att utveckla ett teoretiskt ramverk utifrån de teorier som vi tycker bäst kan användas för att förklara värdeskapande. Ramverket ligger sedan till grund för den empiriska undersökning som gjorts. LÄS MER
24. Konsten att slå sig in på en överorganiserad marknad - En fallstudie av uppstickaren GodEl
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Utredningens syfte är att med hjälp av relevanta teorier studera och analysera entreprenörens roll samt de strategier som ligger till grund för GodEls inbrytning på en oligopolmarknad. Vi har även för avsikt att öka förståelsen för vad som krävs för att lyckas slå sig in i en bransch som består av en homogen produkt samt domineras av ett fåtal stora aktörer. LÄS MER
25. Är banken till för alla? : En fallstudie om bankers utmaningar och möjligheter i tjänstemötet med invandrarkunden
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Idag har cirka 20 procent av Sveriges befolkning invandrarbakgrund. Trots detta är invandrare som målgrupp mycket ouppmärksammade. Sverige är idag en mångkulturell marknad, och därför är det viktigt för företag och organisationer att ständigt revidera sin bild av kunder och deras önskemål och behov. LÄS MER