Sökning: "en homogen marknad"

Visar resultat 11 - 15 av 32 uppsatser innehållade orden en homogen marknad.

  1. 11. Köpcentrens Evolution - en kvantitativ studie av köpcenter och dess attraktivitetsfaktorer som grund för konkurrenskraft.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Liridona Mustafa; Mirja Danielsson; Filip Miskovic; [2014]
    Nyckelord :Köpcenter; konkurrensfördelar; förbättringsinvesteringar; strategier; patronage; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Köpcentrens Evolution - en kvantitativ studie av köpcenter och dess attraktivitetsfaktorer som grund för konkurrenskraft. Seminariedatum: 2014-01-16 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå, Marknadsföring, 15 hp Författare: Mirja Danielson, Filip Miskovic och Liridona Mustafa Handledare: Lars Carlman Nyckelord: Köpcenter, konkurrensfördelar, förbättringsinvesteringar, strategier, patronage Syfte: Studera förändringar av patronagefaktorer som påverkar kunders köp- och besöksbeteende utifrån köpcenter och dess ledning. LÄS MER

  2. 12. Upplevd kvalitet i kundservice : En kvalitativ undersökning på en prisfokuserad marknad

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Daniel Hjert; Lisa Wedberg; [2014]
    Nyckelord :kundservice; kundcenter; service recovery; kundupplevelse; kvalitet; tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med denna uppsats är att skapa djupare förståelse för kvalitetsbegreppet i en tjänsteleverantörs kundservice. Uppsatsen utreder även hur kvalitetsbegreppet skiljer sig åt beroende på varför kunden kontaktar kundservice. På grund av tjänsters abstrakta natur blir kvalitet i dessa sammanhang svårt att definiera. LÄS MER

  3. 13. Strategier för differentiering i marknadsföring på den svenska elmarknaden : En kvalitativ studie om hur små elhandelsbolag arbetar strategiskt för att skapa konkurrensfördelar

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Gustav Gårdbro; Robin Georgas; [2013]
    Nyckelord :konkurrensstrategi; marknadsföring; differentiering; Porter; 4P; marknadsföringsmix; elhandelsbolag;

    Sammanfattning : Den 1 januari 1996 avreglerades den svenska elmarknaden och konkurrens infördes vid handeln med el. Målet med avregleringen var att genom ökad konkurrens nå ett mer rationellt utnyttjande av resurserna och att tillförsäkra kunderna flexibla leveransvillkor till lägsta möjliga priser. LÄS MER

  4. 14. Återvunnen mineralullsisolering som lösull i lantbrukets ekonomibyggnader

    Kandidat-uppsats, SLU/Rural Buildings and Animal Husbandry (until 121231)

    Författare :Camilla Strömdahl; [2010]
    Nyckelord :mineralull; isolering; återvinning; lösullsisolering; vindsbjälklag;

    Sammanfattning : Nationella krav på minskad mängd deponiavfall ökar succesivt. Som en konsekvens av detta har avfallshanteringsföretaget Sysav lagt märke till att mineralullsisolering har blivit en allt större andel av det deponerade materialet. LÄS MER

  5. 15. Den hälsosamma kroppen. : En kvalitativ studie i hur kroppsliga ideal i media påverkar individens självidentitet

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Jenny Almgren; [2010]
    Nyckelord :Hälsa; kropp; ideal; massmedia; självbild;

    Sammanfattning : Hälsa är ett begrepp som vi ständigt möts av i vår vardag. Hälsa handlar om att må bra fysiskt och psykiskt och är därför någonting som berör oss alla. Dock är begreppet hälsa väldigt brett. LÄS MER