Sökning: "enabling factors"
Visar resultat 46 - 50 av 555 uppsatser innehållade orden enabling factors.
46. Global Supply Chain Optimisation by Using Sensing Solutions
Master-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Problemformulering: Internationalisering, högre volatilitet på efterfrågan och snabbare försörjningskedjor är faktorer som gör den globala kedjan mer komplex. Därför strävar organisationer efter en bättre bild av deras försörjningskedja realtidsprestanda. LÄS MER
47. Motivating members in virtual teams : A qualitative study on the effects of social dimensions on individual motivation in virtual teams
Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: Virtual teams are becoming an increasingly prominent organizational unit, mainly as a result of globalization, digitalization, and the Covid-19 pandemic. While enabling operational advantages, virtuality may be adverse for the team members’ motivation as limited physical interaction in virtual teams can cause feelings of loneliness and demotivation. LÄS MER
48. Nyckeln till överlevnad : Revisorns roll i småföretags långsiktiga överlevnad
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Reformen för frivillig revision genomfördes med syfte att möjliggöra valfrihet för revisionsfrågan utefter småföretagens egna behov och resurser. Trots att reformen genomfördes för över ett decennium sedan är forskarna fortfarande oense om effekterna av den avskaffade revisionsplikten. LÄS MER
49. Unlocking dynamic capabilities through knowledge management strategies in a start-up context : A case study on a knowledge-intensive start-up company
Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : This research is a qualitative case study at the knowledge-intensive start-up company Magstrom. The purpose of the study is to investigate and thus understand how knowledge management processes can be utilized to facilitate dynamic capabilities within a knowledge-intensive start-up context. LÄS MER
50. Balansgången mellan individuella intressen och det kollektiva ansvaret : En kvalitativ studie om unga kvinnors returbeteende vid köp av kläder via e-handeln
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Samhället jobbar kontinuerligt med att ta fram hållbara lösningar och strävar efter en cirkulär ekonomi för att minska avfall och överutnyttjande av resurser. Konsumenters returbeteende och företags returhantering via e-handeln, motsäger dock detta då det är en ohållbar praxis eftersom kläder idag slängs och bränns upp innan de brukats. LÄS MER