Sökning: "engagemang gamification"
Visar resultat 16 - 20 av 70 uppsatser innehållade orden engagemang gamification.
16. Hur kan gamification tillämpas för att öka engagemanget på ett IT-konsultbolag?
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Denna studie undersöker hur gamification kan tillämpas på ett konsultbolag för att öka engagemang hos medarbetarna. Metoder från spelarcentrerad design och konceptutveckling användes för att undersöka om det fanns engagemang på IT-konsultbolaget som studien utfördes hos och vilken eller vilka drivkrafter för motivation som bör användas vid gamifieringen. LÄS MER
17. Spelifiering och matsvinn : En kvalitativ undersökning om spelelement som kan reducera matsvinn
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : To counteract the climate crisis and the environmental changes that come with it, gamified systems can be implemented. Studies show that food waste is a major contributing factor to the climate crisis, and that the largest proportion of food waste occurs in households. LÄS MER
18. Gamification inom vården : att använda spel för lärande
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för informatikSammanfattning : This study explores a learning tool that uses gamification. Gamification refers to the act of using game elements for a process that is not typically related to gaming, for the purpose to enhance engagement and motivation of the user. LÄS MER
19. Aktivitetsarmbands och smartklockors inverkan på användares motivation, engagemang och upplevelse. : En tematisk analys.
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : Det har idag blivit alltmer populärt att spåra sin aktivitet i syfte att förbättra och förenkla sin vardag och sitt liv. Genom att använda olika verktyg kan människor idag ge produkter och tjänster tillgång till deras data för att spåra deras aktivitet. Ett sådant verktyg är aktivitetsarmbandet och smartklockan. LÄS MER
20. Spelifiering av kulturarv : En kvalitativ studie om att skapa engagemang kring Sveriges kulturarv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Introduktion: Besöksnäringen är en växande sektor i Sverige, där kulturarv utgör en central del för att förmå skapa attraktiva besöksmål. Trots detta finns det fortfarande många kulturarv som inte synliggörs och därmed förblir outnyttjade resurser för städer och landsbygd. LÄS MER