Sökning: "engagemang gamification"
Visar resultat 6 - 10 av 70 uppsatser innehållade orden engagemang gamification.
6. Gamifications påverkan på engagemang hos anställda
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Gamification har under de senaste åren vuxit i popularitet, inte minst inom arbete. Därför har även forskningen vuxit avsevärt. Forskningen är dock begränsad när det gäller hur gamification påverkar anställdas engagemang. LÄS MER
7. Gamification inom e-handel utifrån ett kundperspektiv : En studie om hur kunden upplever gamification inom en ehandelsverksamhet
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Gamification kan definieras som användning av spelelement i icke-spelkontexter. Det huvudsakliga syftet till att implementera gamification i ett system är att använda spelmekanismernas egenskaper för att motivera vissa beteenden hos människor. LÄS MER
8. Gamification Otherwise : Alternative directions to enhance the sense of friendliness in online communities
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Gamification is a widely explored topic in various contexts. In particular, gamification is used in the form of likes and reactions on various social media. However, it was identified that this reward system in the form of likes led to addictive behavior. LÄS MER
9. Implementering av gamification för att öka motivationen vid kursutvärderingar inom högre utbildning.
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Kursutvärdering är ett viktig verktyg inom högre utbildningar för att förbättra utbildningar och kurser. Forskningen visar att digitala kursutvärderingar kan ha en så låg svarsfrekvens som 43%, vilket tyder på att studenterna känner ett lågt engagemang att genomföra kursutvärderingar efter avslutad kurs. LÄS MER
10. Advergames : En studie om hur ett spelifierat reklamformatfungerar på en social plattform med inriktning på videoklipp
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Studien diskuterar hur spelifierad reklam, ett så kallat advergame som kombinerar spel ochreklam, kan påverka användarnas engagemang på en plattform såsom Youtube. En prototypskapades med målet att illustrera hur spelifierad reklam på en videoplattform kan se ut. LÄS MER