Avancerad sökning
Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
11. Användande av produkt- och produktionsstrategier bland industriella bostadsbyggare
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Väg- och vattenbyggnad (CI); Lunds universitet/Avdelningen för KonstruktionsteknikSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att utreda begreppen produktstrategi och produktionsstrategi samt hur begreppen appliceras inom det industriella byggandet. Syftet är också att den framtagna informationen ska öka kunskapen kring produkt- och produktionsstrategier bland de industriella byggarna samt utreda vikten av integration mellan de båda. LÄS MER
12. Svenska hotellkonsortier - utformning, förväntan och påverkan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : De senaste decennierna har samarbeten mellan företag vuxit fram som en allt vanligare organisationsform. Till stor del beror det på den ökande globalisering som har lett till att konkurrensen har ökat och att mer resurser krävs för att nå en framträdande marknadsposition. LÄS MER
13. Systematic Learning and the re-‐use of experiences from already executed projects : Knowledge sharing through Knowledge Management in the Telecommunications sector
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : The Telecommunications as an industry is a highly innovative industry with rapid development of technology. Companies operating in this industry have a extremely competitive environment and must therefore always have a better offer to customers than their competitors in order to survive. LÄS MER
14. Marknadsföringsstrategiers påverkan på konsumenten
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Idag förekommer det inte bara ett stort mediebrus på marknaden utan även olika former av kanalbrus. Företagen använder samma eller liknande marknadsföringsstrategier för att nå fram med deras syfte. De strategier som används är massmarknadsföring och fokuserad marknadsföring. LÄS MER
15. Svenska företagsinkubatorer : Gemensamma framgångsfaktorer
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Inkubatorer definieras av National Business Incubation Association som en ’dynamisk process för utveckling av människor, affärer och företag. Inkubatorn bistår entreprenören med aktiv och anpassad managementsupport, finansiella, tekniska och kommersiella nätverk samt en kreativ tillväxtmiljö med tillhörande kontorsservice’. LÄS MER