Avancerad sökning

Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 11. Användande av produkt- och produktionsstrategier bland industriella bostadsbyggare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Väg- och vattenbyggnad (CI); Lunds universitet/Avdelningen för Konstruktionsteknik

    Författare :Ellen Engdahl; Josefine Landgren; [2014]
    Nyckelord :erbjudande; kunskapsåterföring; konfiguration; teknikplattform processplattform; flexibilitet; produktionsstrategi; strategi produktstrategi; Industriellt bostadsbyggande; process; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att utreda begreppen produktstrategi och produktionsstrategi samt hur begreppen appliceras inom det industriella byggandet. Syftet är också att den framtagna informationen ska öka kunskapen kring produkt- och produktionsstrategier bland de industriella byggarna samt utreda vikten av integration mellan de båda. LÄS MER

  2. 12. Svenska hotellkonsortier - utformning, förväntan och påverkan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Jenny Andersson; Malin Andersson; [2014]
    Nyckelord :socialt utbyte; samarbete; resurser; lönsamhet; hotellkonsortier; Business and Economics;

    Sammanfattning : De senaste decennierna har samarbeten mellan företag vuxit fram som en allt vanligare organisationsform. Till stor del beror det på den ökande globalisering som har lett till att konkurrensen har ökat och att mer resurser krävs för att nå en framträdande marknadsposition. LÄS MER

  3. 13. Systematic Learning and the re-­‐use of experiences from already executed projects : Knowledge sharing through Knowledge Management in the Telecommunications sector

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Andreas Bengtsson; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The Telecommunications as an industry is a highly innovative industry with rapid development of technology. Companies operating in this industry have a extremely competitive environment and must therefore always have a better offer to customers than their competitors in order to survive. LÄS MER

  4. 14. Marknadsföringsstrategiers påverkan på konsumenten

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Sara Fetouni; Lina Wahrer; [2012]
    Nyckelord :marknadsföring; marknadsföringsstrategier; massmarknadsföring fokuserad; marknadsföring konkurrensfördel;

    Sammanfattning : Idag förekommer det inte bara ett stort mediebrus på marknaden utan även olika former av kanalbrus. Företagen använder samma eller liknande marknadsföringsstrategier för att nå fram med deras syfte. De strategier som används är massmarknadsföring och fokuserad marknadsföring. LÄS MER

  5. 15. Svenska företagsinkubatorer : Gemensamma framgångsfaktorer

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Astrid Janson; David Träff; [2012]
    Nyckelord :Såddfinansiering; Innovation; Företagsinkubator;

    Sammanfattning : Inkubatorer definieras av National Business Incubation Association som en ’dynamisk process för utveckling av människor, affärer och företag. Inkubatorn bistår entreprenören med aktiv och anpassad managementsupport, finansiella, tekniska och kommersiella nätverk samt en kreativ tillväxtmiljö med tillhörande kontorsservice’. LÄS MER