Sökning: "etablering företag kinesiska"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden etablering företag kinesiska.
1. Svenska Företags Upplevelse av Psykiskt Avstånd vid Etablering i Kina
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Asien har idag några av världens största marknader och med sin kraftiga tillväxt och ökande köpkraft finns det ett ökat intresse för internationella företag att etablera sig. Det finns däremot en skillnad mellan marknader i form av ett psykiskt avstånd och dess beståndsdelar: kulturellt, ekonomiskt och geografiskt avstånd. LÄS MER
2. Från väst till öst : En kvalitativ studie av affärskulturella utmaningar vid etablering av svenska företag i Kina
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The purpose of this study is to gain an understanding of the business cultural challenges that arise when Swedish companies choose to enter the Chinese market. The study utilizes a qualitative approach, employing semi-structured interviews with five individuals who possess extensive experience working in China. LÄS MER
3. Competence Advantage: Lost in Translation A study of how Swedish MNCs ideas influence their Chinese subsidiaries competence supply
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Att rekrytera och behålla attraktiv och relevant personal har pekats ut som en stor utmaning för svenska multinationella företag (MNCs) som arbetar i Kina. Samtidigt som Kina har sett en kraftig expansion inom högre utbildning har efterfrågan på medarbetare som har mer avancerade kompetenser ökat. LÄS MER
4. Kina på modet : En studie om mindre svenska modeföretags etableringssvårigheter på tillväxtmarknaden Kina
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vid sidan av de stora möjligheter tillväxtlandet Kina ger upphov till för utländska aktörer, tillkommer även särskilda svårigheter och utmaningar för företag som vill expandera till marknaden. Syftet med studien är att undersöka hur utmaningarna tar sig uttryck för svenska små och medelstora företag inom modeindustrin vid expansion till landet, och frågan som uppsatsen ämnar besvara är således vilka aspekter som utgör särskilda svårigheter för dessa företag på Kinas modemarknad. LÄS MER
5. Kulturkrock : Vad ett svenskt företag bör ta hänsyn till vid etablering i Kina
Kandidat-uppsats, JTH, Industriell organisation och produktionSammanfattning : Idag lockas företag från andra länder att etablera sig på den kinesiska marknaden, eftersom Kina genom sin ökade ekonomi nu är en av de ledande länderna i världen. I samband med detta ökar utbudet av marknadsföring för företagen i Kina. LÄS MER