Sökning: "etablering sverige mode"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden etablering sverige mode.
1. Made in Sweden : en studie om modeföretags inställning till etablering av produktion i Sverige
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The textile and fashion industry is known for its globalized value chain and the numerous negative environmental impacts it entails. Textile production in Sweden was common until the 1970 ´s, when the production moved to other countries to achieve cost benefits. LÄS MER
2. Transport av styckegods på järnväg: en utredande studie
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informationssystem och -teknologiSammanfattning : In today´s society large quantities of goods are shipped both domestic in Sweden as well as across borders. The increasing flow of goods require higher demands on the capacity of the infrastructure and at the same time think and act for a sustainable environment. LÄS MER
3. ETABLERING AV EN MODEBUTIK I EN MEDELSTOR SVENSK STAD
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen IngenjörshögskolanSammanfattning : Intresset kring mode är stort i Sverige och handeln med detaljhandelsvaror ökar för varje år. Det senaste året har dock varit tufft för många företag i branschen, både nationellt och internationellt. Rapporter visar att handeln ökar totalt sett i landet, men att det finns stora regionala skillnader. LÄS MER
4. INNOVATIV MARKNADSFÖRING PÅ DEN AMERIKANSKA MARKNADEN : En studie om att etablera ett svenskt modevarumärke på en ny marknad
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : En bransch som har varit vida omtalad och omskriven i media de senaste åren har varit den svenska modebranschen. Svenska modeföretag som lyckas på den svenska marknaden märker dock snabbt att den är begränsad . I jakt på större lönsamhet väljer de att expandera sin verksamhet utomlands. LÄS MER
5. En studie om småföretagens konkurrensstrategier inom den svenska modebranschen
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : I denna kandidatuppsats genomförs en studie på två småföretag som verkar inom den svenska modebranschen. Syftet med denna undersökning är att genom två fallstudier undersöka vilka konkurrensstrategier som är avgörande för att småföretag ska lyckas etablera sig inom den svenska modemarknaden. LÄS MER