Sökning: "event segmentation theory"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden event segmentation theory.

  1. 1. The Effects of Event Segmentation on Object Recognition Memory and Retrospective Temporal Judgements About Objects

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Saara Siintola; Ebba Campbell; [2020]
    Nyckelord :event perception; event segmentation theory; episodic memory; object recognition; temporal perception; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sättet som världen presenterar sig för våra sinnesorgan är genom en kontinuerlig ström av information, men vår upplevelse av den är uppdelad i diskreta händelser. Enligt eventsegmenteringsteorin är den här segmenteringen en inbyggd och automatisk del av mänsklig kognition. LÄS MER

  2. 2. Underhållning : som en strategisk framgångsfaktor för shoppingcenter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Eklöf; Sandra Johnsson; [2018]
    Nyckelord :Event marketing strategies; Shoppingcenter; Management; Entertainment; Strategisk eventmarknadsföring; Shoppingcenter; Management; Underhållning;

    Sammanfattning : Denna studie framför vår forskning om hur underhållning används på ett shoppingcenter som en strategisk marknadsföringsstrategi. En fallstudie med ett kvalitativt angreppssätt valdes eftersom vi ville få ett djup i studien. LÄS MER

  3. 3. Superstars and genre artists: spillover effects in the recorded music industry

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Magnus Arén; Marcus Sebek; [2015]
    Nyckelord :cultural industries; stars; genres; spillover effects; recorded music industry;

    Sammanfattning : The superstars of the recorded music industry are not only some of the most well- known and admired people in the world, they are the strategic backbone of the industry. Research has mostly focused its attention on stars in isolation, or as the key component of a risk-minimizing portfolio of artists. LÄS MER

  4. 4. Att inte följa strömmen : En studie om differentiering bland musikstreamingtjänster

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Riccardo Furrer; Matilda Johansson; My Larsson; [2014]
    Nyckelord :Differentiation; positioning; segmentation; customer involvement; streaming services; music; digital; service marketing; sensory marketing; Differentiering; positionering; segmentering; kundmedverkan; streamingtjänster; musik; digitalt; tjänstemarknadsföring; sinnesmarknadsföring;

    Sammanfattning : Titel: Att inte följa strömmen – en studie om differentiering bland musikstreamingtjänsterFörfattare: Riccardo Furrer, Matilda Johansson och My LarssonHandledare: Kaisa LundKurs: Kandidatuppsats 15hp i Företagsekonomi inriktning Marknadsföring, Music & Event Managementprogrammet, Linnéuniversitetet, Höstterminen 2013SyfteSyftet med denna uppsats är att analysera de sätt digitala prenumerationstjänster inom musiksektorn kan differentiera sig på marknaden. Vi vill även undersöka vad det är konsumenten anser vara viktigt i valet av en digital musiktjänst. LÄS MER

  5. 5. En händelse att minnas: kan eventsegmentering reducera proaktiv interferens?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Amanda Bjernestedt; [2013]
    Nyckelord :eventperception; eventsegmentering; proaktiv interferens; Social Sciences;

    Sammanfattning : Att glömma något vi vill minnas är irriterande, men glömska för oviktig information kan hjälpa oss att minnas det som är relevant. Studier om glömska på grund av att gammal och irrelevant information stör den information som ska återkallas (proaktiv interferens, PI) har visat att man kan reducera interferens genom att introducera ny information som skiljer sig från den gamla, och på så sätt förbättra minnet för detta material. LÄS MER