Avancerad sökning
Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Den röda hyllsektionen : En kvantitativ studie om färgers uppfattning med fokus på TexMex
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : ”Tacohyllan”, ett begrepp som kommit att utvecklas till ett intressant samhällsfenomen och Santa Maria är det märke som många på den svenska marknaden direkt kopplas till kryddor och TexMex. Santa Maria tycks dessutom vara ett av de märken som positionerar sig som störst inom taco-sortimentet i svenska livsmedelsbutiker. LÄS MER
2. Normbrott i spel : Effekterna av brutna färgnormer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : Under projektet togs två prototyper fram som innefattade tre korta pussel med målet att se hur spelare reagerade vid brutna färgnormer. Sedan sammlades åtta testspelare som ansåg sig ha flera års erfarenhet inom datorspel och iaktog dem under speltestning för att notera den tid det tog för dem att klara varje pussel. LÄS MER
3. Är det dags att byta färg? : Vad tjänar varumärken på att bryta mot etablerade färgnormer?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Problem: Färg har en stor associativ inverkan hos individer och är därför en viktig faktor vid varumärkesbyggande. Inom olika produktkategorier finns starkt etablerade färgnormer som följs men nu ser vi en utveckling på den svenska marknaden där etablerade färgnormer börjar ifrågasättas. LÄS MER