Sökning: "färgpaletter"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet färgpaletter.

  1. 1. Färgassociationer i en tredimensionell spelmiljö : En undersökning om hur olika färgsättningar av en spemiljö uppfattas emotionellt av spelare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Iris Casado; Sassa Sjöberg Lang; [2022]
    Nyckelord :Färgteori; färgpaletter; färgassociationer; spelmiljöer; dataspel;

    Sammanfattning : Har färg en påverkan på känslor och är färgsättning viktig när det gäller hur spelmiljöer upplevs? Kan färgval i spel bidra till att fel stämning förmedlas, vilket i sin tur kan leda till en sämre spelupplevelse? Det här arbetet vill skapa en bättre förståelse kring hur färger kan användas i spel för att förbättra spelupplevelse. Arbetet utgick från fyra hypoteser som kopplades till en artefakt, vilket består av två spelmiljöer, inomhus- och utomhusmiljö, som kombinerar 3D- och 2D-grafik. LÄS MER

  2. 2. Rött till blått – Grafisk kommunikation i marknadsföring för mobilspel : Undersökning av preferenser för varma och kalla färger med koppling till genus och personlighet för marknadsföring till mobilspel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Cecilia Höglund; Elina Tjäder; Tilla Segerstedt; [2020]
    Nyckelord :Färgtemperatur; Genus; Personlighet; Marknadsföring; Mobilspel;

    Sammanfattning : Studien ämnar att genom en explorativ undersökning undersöka om preferenser för varma och kalla färger med koppling till genus och personlighet för marknadsföring till mobilspel kunde finnas hos unga vuxna. Till undersökningen skapades ett fiktivt mobilspel presenterat i åtta reklamkampanjer anpassade för variabler till genus innehållandes två olika tematiker, feer och monster. LÄS MER

  3. 3. En cityförenings grafiska profil : Speciella faktorer och även riktlinjer för Mjölby City

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Jenny Widén; Ronja Wall; [2012]
    Nyckelord :Corporate visual identity; visual identity program; place marketing; city centre; city centre association; Mjölby City; core values; identity; colour; logo; font; tagline; Grafisk profil; platsmarknadsföring; stadskärna; cityförening; Mjölby City; kärnvärden; identitet; färg; logotyp; teckensnitt; tagline;

    Sammanfattning : Grafiska profiler har ofta liknande innehåll men ser självklart olika ut för olika verksamheter och varumärken. En cityförening är ett samarbete mellan flera olika aktörer som vill kommunicera med sina målgrupper och samtidigt förmedla det som föreningen tillsammans står för. LÄS MER