Sökning: "Corporate visual identity"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden Corporate visual identity.

  1. 1. Leaving Wonderland - An investigation of capitalist visual culture in public spaces through design in relation to female sexuality

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/HDK-Valand - Högskolan för konst och design

    Författare :Gréta Balog; [2023]
    Nyckelord :capitalism; patriarchy; female sexuality; perfectionism; visual culture; public spaces; feminist design; critical design;

    Sammanfattning : Capitalist visual culture in public spaces have a significant impact on female sexuality by perpetuating unrealistic, sexualizing and objectifying representations of women. Visual media such as advertising, branding, and other forms of corporate messaging are used to promote the ideas and values of capitalism. LÄS MER

  2. 2. “Det borde en seende också förstå att det inte funkar” : En studie om tillgänglighet för synskadade i grafiskt material.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Sofia Hall; Lina Sandén; [2023]
    Nyckelord :Graphic identity; information design; UX design; accessibility template; WCAG; corporate identity; visual communication; usability test; design; Grafisk profil; informationsdesign; UX-design; tillgänglighetsmall; WCAG; företagsidentitet; visuell kommunikation; användbarhetstest; formgivning;

    Sammanfattning : I takt med teknologins utveckling växer även klyftan mellan visuellt innehåll och synskadade användare, då visualitet är den primära källan för informationsdesign. Denna artikel har som ändamål att undersöka hur en designer kan anpassa sin design och designprocess för att öka inkluderingen och minska kunskapsluckan. LÄS MER

  3. 3. ”Maximum safety for you – minimum impact on nature” - En multimodal kritisk diskursanalys av Klättermusens hållbarhetskommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Agnes Bergquist; Lisa Olander; [2023]
    Nyckelord :ustainable communication; sustainability; Klättermusen; outdoor; Instagram; greenwashing; branding; reputation management; strategic communication; multimodal critical discourse analysis; Hållbarhetskommunikation; hållbarhet; Klättermusen; Instagram; greenwashing; strategisk kommunikation; marknadsföring; multimodal kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : The climate crisis and the consequences that follow have forced humanity to explore the collective actions that must be taken to curb global warming. As a way to reduce ones carbon footprint, many choose to consume with greater care for the environment, and the interest for sustainable clothing has therefore significantly increased. LÄS MER

  4. 4. Identitet säljer! : - En retorisk studie om hur konkurrerande varumärken framställer sin identitet och konstruerar identiteter i reklam -

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Fredrika Herlitz; Natthawat Phaithong; [2022]
    Nyckelord :Constitutive rhetoric; visual and multimodal rhetoric; brand identity; social identity; postmodernism; social representation; advertisement;

    Sammanfattning : The following study will examine brand identity to seek to understand how competing large companies – Apple and Samsung – successfully communicate their brand identity in similar or different ways in commercial contexts. The purpose is to investigate how brand identity constructs social groups and individuals through rhetorical identification. LÄS MER

  5. 5. The Nationalist Beauty Ideal

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elin Fransson; Asta Nordlund; [2021]
    Nyckelord :Regional Identity; National Identity; Banal Nationalism; Critical Discourse Analysis; Marketing Communication; Cultural Heritage; Corporate Visual Identity System; Country of Origin; Scandinavia; Scandinavian Beauty; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to explore how drawing upon nationalism and regionalism in the marketing of brands may lead to unintended consequences in greater society. This purpose has been reached by studying the Nationalist and Scandinavian discourses used in the marketing of eleven Scandinavian beauty brands. LÄS MER