Sökning: "fördelar och nackdelar med användargränssnitt"

Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden fördelar och nackdelar med användargränssnitt.

  1. 6. Digitalisering av Analoga Informationssystem : Vad är viktigt i denna process sett ur ett användarperspektiv?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för informatik och projektledning

    Författare :Petrus Olofsson; [2013]
    Nyckelord :digital; analog; system; digitala system; analoga system; digitalisering; användare; användarperspektiv; interaktion; design; interaktionsdesign; gränssnitt; användargränssnitt; grafiska användargränssnitt; whiteboard; whitboardtavla;

    Sammanfattning : Trots otaliga digitala alternativ används fortfarande analoga system som whiteboardtavlor med tillhörande whiteboardpennor och post-it lappar vid t.ex. projekthantering. LÄS MER

  2. 7. CAN Tool for Atlas Copco’s Rig Control System

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Marcus Ljung; Per Turner; [2013]
    Nyckelord :CAN; field bus; CANopen; Atlas Copco; RCS; Rig Control System; Rocktec; Kvaser; USBcan; Analysis; Qt; C ; TCP; inter-process communication; IPC; monitoring; analyzing; CAN; fältbuss; CANopen; Atlas Copco; RCS; Rig Control System; Rocktec; Kvaser; USBcan; Analys; Qt; C ; TCP; inter-process communication; IPC; övervakning; analysera;

    Sammanfattning : The goal of this 15 hp thesis in computer engineering was to develop a tool for monitoring and analyzing the data flow on a Controller Area Network (CAN) called Rig Control System (RCS) that is used by Atlas Copco. Atlas Copco develops and manufactures machines for Mining and Rock Excavation. LÄS MER

  3. 8. Pedagogiska metoder och spel : En jämförelse mellan användandet av pedagogik i utbildningsspel och underhållningsspel

    Magister-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Carl-Johan Dahlin; [2010]
    Nyckelord :Serious Games; Pedagogik; Spel; Utbildningsspel; Utbildningspsykologi; Lärandemetoder;

    Sammanfattning : Denna rapport redovisar resultatet av en analys som syftar till att identifiera pedagogiska metoder i utbildningsspel respektive underhållningsspel. Undervisningspotentialen i kommersiella underhållningsspel diskuteras ofta och anses kunna vara ett mycket bra sätt att motivera genom underhållning samtidigt som det är utbildande. LÄS MER

  4. 9. Evaluation of Capuchin Application Programming Interface : Implementing a Mobile TV Client

    Master-uppsats, KTH/Kommunikationssystem, CoS

    Författare :Xuan Feng; [2009]
    Nyckelord :Capuchin API; JAVA ME; Action Script 2.0; VoD; Linear TV; Min TV; Mobile TV; presentation technologies; experimental evaluation;

    Sammanfattning : The purpose of this research was to evaluate the Capuchin API launched by Sony Ericsson at Lund, Sweden in 2008. The Capuchin API bridges Adobe’s Flash graphics and effects with JSR support from Java ME. We evaluated Capuchin API with regard to its suitability for a Mobile TV application. LÄS MER

  5. 10. Användarcentrerad design av verktyg för att skapa funktionalitet i ett gränssnittsdesignsprogram

    Magister-uppsats, Institutionen för datavetenskap

    Författare :Rikard Nordin; [2008]
    Nyckelord :användbarhet; grafiskt gränssnitt; programutveckling; programmeringsverktyg;

    Sammanfattning : Idag finns det en stor mängd program för att underlätta vid design av ett grafiskt användargränssnitt. Många av dessa gör det enkelt att snabbt skapa en prototyp för att exempelvis illustrera en idé kring hur ett gränssnitt kan se ut. LÄS MER