Sökning: "företags språk"

Visar resultat 11 - 15 av 33 uppsatser innehållade orden företags språk.

  1. 11. En uppsats om särskiljande kommunikation: Oatly & Klarna

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Madelene Ekenberg; [2018]
    Nyckelord :randsydda skor; särskiljande kommunikation; varumärke; visuell identitet; växtbaserad dryck; betaltjänstbolag; guldägget;

    Sammanfattning : Varumärket och den visuella identiteten är ansiktet utåt för företag och organisationer. De flesta har som syfte att synas och på något sätt särskilja sig från övriga aktörer i respektive bransch. Samtidigt är de flesta branscher väldigt likriktade i deras visuella kommunikation. LÄS MER

  2. 12. Vad kännetecknar en effektiv webbplats inom B2B-företag?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Lovisa Pettersson; [2018]
    Nyckelord :B2B; web design; content marketing; B2B; webbdesign; innehållsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Att säga hur en B2B-webbsidas design ska utformas för att skapa effektivitet är svårt, men i detta arbete undersöks vilka riktlinjer som finns när det gäller vilket innehåll som kan göra en webbsida mer effektiv. Det finns många skillnader mellan B2C- och B2B-företag och en av dem är B2B-företagens strävan efter en stark och långvarig relation till sina kunder. LÄS MER

  3. 13. Utvecklingstekniker för webben : En komparativ studie mellan MEAN-stack ochAMP-stack

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Saman Muradi; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den ökande efterfrågan på prestanda och skalbarhet i en webb applikation har motiverat utvecklare att skapa nya utvecklingstekniker. Vilket har resulterat till att det i skrivande stund finns ett antal utvecklingstekniker att välja mellan, att välja rätt utvecklingsteknik är en av de viktigaste delarna när man utvecklar en webb applikation, väljer man fel teknik kan detta ge förödande konsekvenser. LÄS MER

  4. 14. Utländsk direktinvestering i Sydafrika : En kvalitativ studie om risker och kulturella skillnader ur svenska företags perspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Abrahamsson Rikard; Henric Skjäl; [2017]
    Nyckelord :Foreign Direct Investment; risker; språk och kulturella skillnader;

    Sammanfattning : Den snabba utvecklingen i kombination med den goda ekonomiska möjligheten är en bidragande orsak till att allt fler företag söker sig till tillväxtmarknader och specifikt att genomföra en utländsk direktinvestering i. Sydafrika är ett exempel på en tillväxtmarknad som blivit ett populärt mål för utländska direktinvesteringar. LÄS MER

  5. 15. Klarspråk i hållbarhetsrapporter : En kvalitativ undersökning av kommersiella företags användning av klarspråk i en svensk kontext

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språk

    Författare :Sofia Härdig; [2015]
    Nyckelord :Klarspråk; textanalys; Språkrådets klarspråkstest; företag; CSR; hållbarhetsrapporter;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att genom textanalys undersöka om svenska kommersiella företag använder riktlinjer för klarspråk i sina hållbarhetsrapporter. Vidare undersöks om riktlinjerna, som är utvecklade för myndighetsspråk, även är lämpliga att tillämpa på hållbarhetsrapporter. LÄS MER