Sökning: "företags språk"

Visar resultat 16 - 20 av 33 uppsatser innehållade orden företags språk.

  1. 16. Going Real-Time in no time? : – en kvantitativ och kvalitativ studie i hur Sveriges största annonsörer använder sociala medier och Real-Time Marketing.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Daniel Miesenberger de Morais; Oscar Kjellström; [2015]
    Nyckelord :social media; Real-Time Marketing; real time; interactivity; Sweden; Telia; Telenor; Comviq; Tre; Coop; Facebook; Twitter; engagement; reputation; social media; sociala medier; Real-Time Marketing; real time; interaktivitet; Sweden; Telia; Telenor; Comviq; Tre; Coop; Facebook; Twitter; engagement; anseende;

    Sammanfattning : Background: Our daily lives and personal interactions are increasingly featuring social media and social networks in particular. Topics regarding social media, its impact on society at large – both on corporate as well as individual behavior – has been the focus of many research papers. LÄS MER

  2. 17. Lika barn leka bäst? : En studie om hur små skillnader påverkar samarbetet mellan ett svenskt företag och dess utländska filialer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jennifer Ivstam; Fabian Lundgren; [2014]
    Nyckelord :Kultur; Norden; Närliggande länder; Psykiskt avstånd; Regelverk; Språk;

    Sammanfattning : Att underskatta betydelsefulla skillnader mellan närliggande länder kan påverka företags utländska verksamhet negativt. Genom intervjuer med chefer inom Forex verksamhet i Norden har vi undersökt de språkliga och kulturella skillnaderna mellan de nordiska länderna och hur dessa påverkar samarbetet mellan Forex i Sverige och deras nordiska filialer. LÄS MER

  3. 18. ROI i sociala medier : Att investera

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Isabella Pehrsson; Joella Berg; [2013]
    Nyckelord :ROI i sociala medier; ROE; Sociala medier; budgetering för sociala; medier; relationsmarknadsföring; avkastning; drivkrafter bakom implementering av sociala medier i företag;

    Sammanfattning : Genomslagskraften i de sociala medierna är vedertaget stora och spridningen av budskap äroändlig. Företags möjlighet att interagera, kommunicera samt identifiera sina kunder ärenorm. Problematiken ligger i mätbarheten, då ingen lyckats bevisa ekonomisk ROI direktkopplat till investering i sociala medier. LÄS MER

  4. 19. Lokalisering – gammalt innehåll i ny förpackning? Ivana Marić Självständigt arbete,

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Ivana Marić; [2011-10-10]
    Nyckelord :översättning; lokalisering; kulturell anpassning; svenska; tyska; webbplatser;

    Sammanfattning : Idag är sökning på internet det enklaste sättet att hitta information om både in-hemska och utländska företag och organisationer. Därför är webbplatsens utform-ning av stor betydelse för ett företags framgångar. LÄS MER

  5. 20. Same, Same but Different : -        Konsten att överföra kvalité mellan två länder

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Frida Jansson; Emilia Okada; Matilda Sjödahl; [2011]
    Nyckelord :Kvalité; Polen; Internationalisering; Överföring; Etablering; Globalisering; Nätverk; Relationsmarknadsföring; Språk och Kultur;

    Sammanfattning : Vårt syfte med uppsatsen är att undersöka svenska företags internationaliseringsprocess till Polen. Vi har valt att fokusera på kvalité och hur man förmedlar kvalité vid internationalisering till ett nytt land och i vårt fall, Polen. LÄS MER