Sökning: "företags språk"
Visar resultat 16 - 20 av 33 uppsatser innehållade orden företags språk.
16. Going Real-Time in no time? : – en kvantitativ och kvalitativ studie i hur Sveriges största annonsörer använder sociala medier och Real-Time Marketing.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Background: Our daily lives and personal interactions are increasingly featuring social media and social networks in particular. Topics regarding social media, its impact on society at large – both on corporate as well as individual behavior – has been the focus of many research papers. LÄS MER
17. Lika barn leka bäst? : En studie om hur små skillnader påverkar samarbetet mellan ett svenskt företag och dess utländska filialer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Att underskatta betydelsefulla skillnader mellan närliggande länder kan påverka företags utländska verksamhet negativt. Genom intervjuer med chefer inom Forex verksamhet i Norden har vi undersökt de språkliga och kulturella skillnaderna mellan de nordiska länderna och hur dessa påverkar samarbetet mellan Forex i Sverige och deras nordiska filialer. LÄS MER
18. ROI i sociala medier : Att investera
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Genomslagskraften i de sociala medierna är vedertaget stora och spridningen av budskap äroändlig. Företags möjlighet att interagera, kommunicera samt identifiera sina kunder ärenorm. Problematiken ligger i mätbarheten, då ingen lyckats bevisa ekonomisk ROI direktkopplat till investering i sociala medier. LÄS MER
19. Lokalisering – gammalt innehåll i ny förpackning? Ivana Marić Självständigt arbete,
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språketSammanfattning : Idag är sökning på internet det enklaste sättet att hitta information om både in-hemska och utländska företag och organisationer. Därför är webbplatsens utform-ning av stor betydelse för ett företags framgångar. LÄS MER
20. Same, Same but Different : - Konsten att överföra kvalité mellan två länder
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Vårt syfte med uppsatsen är att undersöka svenska företags internationaliseringsprocess till Polen. Vi har valt att fokusera på kvalité och hur man förmedlar kvalité vid internationalisering till ett nytt land och i vårt fall, Polen. LÄS MER