Sökning: "företags språk"
Visar resultat 6 - 10 av 33 uppsatser innehållade orden företags språk.
6. Företags språkbruk på sociala medier : En retorisk analys
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att, med hjälp av en retorisk analys, se om sociala medier för med sig ett mer ledigt och talspråkligt språkbruk eller om företag håller samma språkliga standard oavsett plattform. Undersökningen tittar på hur företagen Coop Sverige och ICA Sverige kommunicerar på sociala medier genom att jämföra tre texter från deras Instagram med två texter från deras webbsidor. LÄS MER
7. Validating enterpriseLang : A Domain- Specific Language Derived from the Meta Attack Language Framework
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Enterprise data systems are continuously growing in complexity and size. The attack area of these systems has increased and introduced new vulnerabilities a potential adversary could exploit. Evaluating cyber security in enterprise IT infrastructure is difficult and expensive. LÄS MER
8. Förmedling av Corporate Social Responsibility inom den svenska klädindustrin : En jämförelse av fyra svenska stora företags Instagram, hemsida och hållbarhetsrapporter
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Denna studie avsåg att undersöka hur företag kommunicerar och förmedlar CSR till sina intressenter, med fokus på företag inom den svenska klädindustrin. Genom en kvalitativ fallstudie av tre olika källor, Instagram, hemsida och hållbarhetsrapport, för fyra svenska företag utfördes en analys. LÄS MER
9. Agenda 2030: mot en hållbar framtid : En studie om svenska företags implementering av de globala målen
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Background: In a world that is constantly changing, where demands for working in a sustainable way regarding the environment and society are increasing, companies have no choice but to take these aspects into account. Companies can take responsibility through the three dimensions of sustainability: the economic, social and environmental dimensions, which is also referred to as Corporate Social Responsibility. LÄS MER
10. Att utvärdera och vidareutveckla ett administratörsverktyg för flerspråkig produkthantering med fokus på användarupplevelse
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Detta examensarbete omfattar en vidareutveckling av ett produkthanteringssystem där produktinformation ska finnas tillgänglig på flera olika språk. Arbetet har utförts tillsammans med företaget Angry Creative vilka arbetar med innehållshanteringssystem WordPress och e-handel. LÄS MER