Sökning: "växtbaserad dryck"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden växtbaserad dryck.
1. Hållbara dryckesval - Växtbaserad dryck/komjölk och hur konsumenter kan påverkas till att välja ärtdryck
Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : Food consumption is a big part of the global emissions, which we need to address to increase the pace in the climate transition. In order to prevent further increase in greenhouse gas emissions a shift in milk consumption towards more plant- based options is needed. LÄS MER
2. Unga vuxnas attityd till och kunskap om mejeriprodukter och vätbaserade alternativ
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Bakgrund Det finns många olika motiv till att individer väljer att äta växtbaserat. De främsta motiven är egenhälsan och etiska aspekter i form av djurrätt, men även minskad klimatpåverkan. Den största barriären till att övergå till en mer växtbaserad kosthållning är informationsbrist om kosthållningen. LÄS MER
3. Industrihampa : En kvalitativ studie angående attityder till en växtbaserad dryck tillverkad av industrihampa
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för naturvetenskapSammanfattning : Klimatförändringar är ett faktum, och den globala livsmedelsproduktionen står för 25 – 30 % av de totala utsläppen. För att minska utsläppen krävs det stora förändringar i samhället. För den enskilda individen kan ett minskat intag av animaliska livsmedelsprodukter göra stor skillnad för miljö och klimat. LÄS MER
4. Människors mjölkval - En lokal studie kring bakomliggande orsaker till valet av komjölk eller växtdryck
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : Sweden has for the last half-century had a very high consumption of dairy products compared to other European countries. This high demand in cow’s milk puts a lot of pressure on the dairy industry which requires a high amount of feed, water and energy to produce dairy products. LÄS MER
5. En uppsats om särskiljande kommunikation: Oatly & Klarna
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Varumärket och den visuella identiteten är ansiktet utåt för företag och organisationer. De flesta har som syfte att synas och på något sätt särskilja sig från övriga aktörer i respektive bransch. Samtidigt är de flesta branscher väldigt likriktade i deras visuella kommunikation. LÄS MER