Sökning: "försäljning butik"
Visar resultat 11 - 15 av 93 uppsatser innehållade orden försäljning butik.
11. ”Det är som ett bibliotek jag kan använda direkt helt enkelt…” : En studie om upplevelsen av personalutbildning i form av e-lärande
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie var att undersöka anställdas upplevelse av personalutbildning i form av e-lärande. Detta mynnade ut i tre frågeställningar där fokuset låg på vilka kunskaper anställda fick från utbildningarna, på vilka sätt de erhöll kunskaperna samt på vilka sätt dessa kunskaper användes i det dagliga arbetet. LÄS MER
12. Stadslogistik - ur ett ytanvändningsperspektiv
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Arbetet undersöker stadslogistiksystemet ur ett ytanvändningsperspektiv. Vidare presenteras hur stadslogistik fungerar, vilka som deltar i systemet och vilken roll de innehar. Skillnaden mellan intressenter och aktörer presenteras och vilka intressekonflikter som kan uppstå mellan dessa. LÄS MER
13. Hållbara kläder och kläder som håller - En studie om möjligheter och hinder för konsumenter att öka sin konsumtion av begagnade kläder
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : EU:s medlemsländer ska enligt avfallshierarkin röra sig uppåt i hierarkin beträffande sin hantering av textilavfall. I januari 2025 ska medlemsländerna ha implementerat separat fraktion av textilavfall i dess avfallshantering. Insamlingen av textila resurser kommer därav att öka i Sverige. LÄS MER
14. Behavioral Targeting in E-Commerce Through the Use of Reinforcement Learning
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : E-commerce websites often seek to maximize sales by employing sales agents to talk on the phone with selected visitors and assist them in making a purchase, and in order to make the most out of this investment, visitors must be targeted with contact offers intelligently. One approach to designing a targeting strategy is to have human experts define sets of rules that decide how to act, however, a more automated approach would be desirable. LÄS MER
15. När rosorna vissnar, finns bara taggarna kvar
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur butiker använder sig av visuell kommunikation vid försäljning av rosor. Syftet är också att undersöka hur medvetna konsumenter är om etiska märkningar på rosor. LÄS MER