Sökning: "försäljning butik"
Visar resultat 16 - 20 av 93 uppsatser innehållade orden försäljning butik.
16. E-handelns påverkan på fysiska butiker
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Fysiska butiker har det tufft idag, på grund av E-handeln tvingas en hel del fysiska butiker att stänga ner sin verksamhet. E-handeln utgör en stor del av den totala detaljhandeln, därför är det viktigt för fysiska butiker att utvecklas och hitta nya lösningar för att fortsätta sin verksamhet på bästa möjliga sätt. LÄS MER
17. En undersökning av lyx på en e-handelsbutik för försäljning av second hand-kläder
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Det senaste årtiondet har e-handeln i Sverige och världen ökat drastiskt. Samtidigt förändras miljön kring oss och likaså medvetenheten om miljön samt viljan att göra något åt förändringarna. LÄS MER
18. Creating a Back Stock to Increase Order Delivery and Pickup Availability
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Apotek Hjärtat wants to keep developing their e-commerce website and improve retrieval and delivery of orders to customers. Click and Collect and Click and Express are two options for retrieving e-commerce orders that are available if all products in the order are present in the store. LÄS MER
19. Utformning av en e-butik för överproducerad mat med fokus på god navigerbarhet
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Denna rapport undersöker hur en e-butik kan utvecklas för att uppnå god navigerbarhet med avseende på användarens subjektiva upplevelse. Med grund i befintlig vetenskaplig teori inom området användbarhet med fokus på navigerbarhet har en e-handelsplattform för försäljning och handel av överproducerad mat i form av matlådor utvecklats. LÄS MER
20. Slöjd för alla : en fenomenografisk analys och komparativ studie av Hemslöjdens butik och Svensk Hemslöjd
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för kultur och estetikSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka en del av faktorerna som ledde till att Stockholms läns hemslöjdsförenings butik Hemslöjdens butik avvecklades. Genom fenomenografisk intervju som metod görs en komparativ studie mellan Hemslöjdens butik och butiken Svensk Hemslöjd om faktorerna bakom avvecklingen. LÄS MER