Sökning: "försäljning butik"

Visar resultat 21 - 25 av 93 uppsatser innehållade orden försäljning butik.

  1. 21. Webbutik Second Hand Shop

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informationssystem och -teknologi

    Författare :Barbro Ekelund; [2018]
    Nyckelord :Webbutik; mobile first; designprocess; WAI; databas; formulär.;

    Sammanfattning : Den här rapporten beskriver det självständiga arbetet med att skapa en webbutik för en second hand butik där klädesplagg visas upp till försäljning. Projektets syfte är att författaren tillsammans med handledaren på den webbaserade tidskriften Illegal Ground ska utveckla en webbplats som lätt kan administreras från ett administratörsgränssnitt samt att vara lätt tillgängligt för kunden/besökaren. LÄS MER

  2. 22. Butikens interna atmosfär : Hur butiker kan använda sig av atmosfärens olika delar

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Jessica Palmqvist; Dan Hassanein; [2018]
    Nyckelord :butiksatmosfär; försäljning;

    Sammanfattning : Ämnet som diskuteras i arbetet handlar om den påverkan av butiksmiljön, som triggar igång specifika känslor och agerande hos kunderna. Även vad en butik kan ändra på och tänka på när designen på atmosfären utformas i syfte att skapa fördelar för både kunder och butiker. Inom butiksatmosfären kan två dimensioner diskuteras. LÄS MER

  3. 23. En förstudie om Gävleungdomars relation och attityd till närproducerat livsmedel och dess förpackningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Sepideh Tabatabaei; [2018]
    Nyckelord :Local food; food trends; packaging design; food supply chain; marketing.; Lokalproducerat; livsmedelstrender; förpackningsdesign; matförsörjningskedja; marknadsföring.;

    Sammanfattning : Det finns många olika anledningar till varför konsumenter köper närproducerat livsmedel. Vissa konsumenter köper närproducerat för att livsmedlet producerats i närheten där de bor medan andra köper närproducerat för att de anser att livsmedlet har producerats på ett miljö- och klimatvänligt sätt. LÄS MER

  4. 24. En undersökning av betalningsmetoder på den svenska e-klädmarknaden

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Anton Luuppala; Max Williams; [2018]
    Nyckelord :Payment methods; payment preferences; e-commerce; trust; consumer behavior; fashion; Betalningsmetoder; betalningspreferenser; e-handel; förtroende; konsumentbeteende; kläder;

    Sammanfattning : Kontantanvändningen i Sverige minskar drastiskt för varje år som går, samtidigt som e-handeln ökar i stadig takt. Tidigare forskningsresultat visar att förtroende är en av de allra viktigaste förutsättningarna för framgångsrik e-handel. LÄS MER

  5. 25. Försäljning av begagnade produkter som en del av en cirkulär resurshantering. En studie av hur aktörer på andrahandsmarknaden förmedlar sitt koncept till kunder

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Linn Grundtman; [2017]
    Nyckelord :Cirkulär ekonomi; hållbar konsumtion; begagnat; second hand; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Today’s linear economy with a production and consumption pattern based on a take-make-waste principle puts a large pressure on the planet’s environmental boundaries. To achieve a sustainable development a more resource-efficient and waste-reduced system must be developed. LÄS MER