Sökning: "factors of online customer behavior"

Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden factors of online customer behavior.

  1. 1. How Does Visual Merchandising in Fashion Retail Stores Affect Consumers’ Brand Experience and Behavior? : A qualitative study about psychological- and personal factors affecting customers' channel selection in-store vs. online when purchasing clothes.

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Makda Adhanom; Natasha Alvaro; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Title:  How Does Visual Merchandising in Fashion Retail Stores Affect Consumers’ Brand Experience and Behavior? Research question: How do psychological- and personal factors influence customers' channel selection (in-store vs. online) when purchasing clothes from fashion retailers?   Purpose:  The purpose of this study is to explore consumers' brand experience and behavior when buying in-store and online. LÄS MER

  2. 2. Consumer purchasing behaviour influence on sustainable product development in the automotive industry.

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ben Babu; Rohit Reddy Maddhuri; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractDue to increased customer knowledge of the environmental effects of conventional automobiles and their concerns, the automotive industry is undergoing a substantial change toward sustainability and environmentally friendly goods. The goal of this study is to examine the relationship between customer purchasing behaviour and new product development, with an emphasis on environmentally friendly automotive products. LÄS MER

  3. 3. Påverkan av användarrecensioner på konsumentens beslutsprocess : En studie baserat på en kvantitativ undersökning om hur användarrecensioner påverkar konsumenters beslutsprocess vid val av produkter och tjänster online

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Reveman Felix; Leo Listerman; [2023]
    Nyckelord :User reviews; Consumer decision-making process; Purchase decisions; Marketing; Consumer behavior; E-commerce; Customer satisfaction; Användarrecensioner; Konsumenters beslutsprocess; Köpbeslut; Marknadsföring; Konsumentbeteende; E-handel; Kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker användarrecensioners påverkan på konsumenters beslutsprocess vid köp av produkter eller tjänster och faktorer som påverkar förtroendet för dessa recensioner. Studien visar att användarrecensioner har en betydande inverkan på konsumenters köpbeslut, med subjektiva normer och upplevd beteendekontroll som viktiga faktorer i beslutsprocessen. LÄS MER

  4. 4. How is E-commerce Live Streaming on TikTok Different from Traditional E-commerce on Alibaba?

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Liu Xinyi; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: In recent years more and more consumers in the Chinese market are participating in e-commerce live streaming platforms for online shopping, which is a challenge for traditional e-commerce and an opportunity for brands. TikTok and Alibaba, as one of the major e-commerce live streaming platforms and traditional e-commerce platforms in China, can provide a new perspective for brands. LÄS MER

  5. 5. Identifying the Barriers to Pre-owned Fashion: A Consumer Perspective

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alicia Larsson; Cajsa Schoultz; [2023]
    Nyckelord :Consumer Behavior; Pre-owned Shopping; Multichannel Retail; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis Purpose: This study aims to enhance the understanding of factors that discourage consumers from buying pre-owned fashion in a multichannel retail setting. Methodology: Rooted in a qualitative and exploratory method, this study is further guided by an abductive approach. LÄS MER