Sökning: "fredrik skoglund"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden fredrik skoglund.
1. Det obligatoriska bedömningsstödet : Hur hanterar lärare policyförändringar?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
2. Bemötande och förhållningssätt till problembeteende : En kvalitativ studie om hur pedagoger bemöter elever med problembeteende, samt om de har ett gemensamt förhållningssätt
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om pedagoger hade ett gemensamt förhållningssätt, samt hur de bemötte elever med problemskapande beteende. Frågeställningarna var: Finns ett gemensamt förhållningssätt i arbetslaget/skolan? Samt Hur gör personal när de bemöter elever med problembeteende? Informanterna bestod av sju lärare vid särskolor med pedagogiskt ansvar. LÄS MER
3. Strategies for Road Profile in Adaptive Suspension Control
Master-uppsats, Linköpings universitet/FordonssystemSammanfattning : Semi-active suspension systems has become an increasingly popular alternative to the passive suspensions in recent time. By varying the spring stiffness and damping coefficient in the system, different characteristics can be achieved depending on driver preferability and road disturbances. LÄS MER
4. MANAGEMENT CONTROL SYSTEMS - Make or Break?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Due to the increase in M&A’s more implementations are conducted, a focus for any implementation is to have the company’s control system in place throughout the whole organization, including the new parts. Even though there is an increase in implementations of MCS the existing research in this field is lacking. LÄS MER
5. Att vara är att synas – en kvalitativ innehållsstudie om produkt- och varumärkesexponering i Skavlan
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Att vara är att synas – en kvalitativ innehållsstudie om produkt- och varumärkesexponering i Skavlan Författare: Louise Bennshagen, Olivia Lindh och Anton Skoglund Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Termin: Höstterminen 2014 Handledare: Britt Börjesson Sidantal: 65 sidor inklusive bilagor Antal ord: 18539 Syfte: Att undersöka om det förekommer produkt- och/eller varumärkesexponering i Skavlan avsnitt 1-9 säsong 12, och i så fall på vilket/vilka sätt. Metod: Kvalitativ innehållsanalys – Ethnographic Content Analysis Material: AvsSVT, commercial speech, storytellingnitt 1-9 av Skavlan säsong 12 Huvudresultat: Resultatet visar att det förekommer produkt- och varumärkesexponering i Skavlan avsnitt 1-9 säsong 12. LÄS MER