Avancerad sökning

Visar resultat 16 - 20 av 1015 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 16. Exergame Analysis : Creating an exergame and evaluating game components and motion movement correlation

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Isidor Karlsson; Xiao Liang; [2023]
    Nyckelord :MediaPipe; Godot; Exergame;

    Sammanfattning : As technology progresses, people start engaging in sedentary behaviour more and could raise the risk of getting health deficits such as cardiovascular diseases, cancer, and type-2 diabetes. Recent studies on how to prevent sedentary behaviour is to incorporate physical activity through exergaming. LÄS MER

  2. 17. Grönare gata på 25 kvadrat : en studie av utmaningar och möjligheter med biodiversitetsfrämjande parklets i urban miljö

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Amanda Freng Blümke; [2023]
    Nyckelord :parklet design; biodiversitet; pollinatörer; innovation; taktisk urbanism; växtdesign; ekologisk hållbarhet; SPUGS; urban ekologi; ekosystemtjänster; framtidsvisioner; ruderatmarker; naturen som förebild; torktåliga arter; sociala värden;

    Sammanfattning : Idag lever nästan 90% av Sveriges befolkning sina liv i urbana miljöer. Eftersom expansionen i många städer blivit begränsad riktas i stället blickarna mot den täta staden som lösning på problemet. Men med förtätning följer också många utmaningar. LÄS MER

  3. 18. Gamification - Den roliga inlärningsvägen till digitala internutbildningar : Är digitala internutbildningar med gamification roligare?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Oscar Ahlgren; Björn Skogby Steinholtz; [2023]
    Nyckelord :gamification; digital training education; companies; fun; comparison; gamification; digitala utbildningar; företag; rolighet; jämförelse;

    Sammanfattning : Digitala utbildningar finns för att hjälpa verksamheter med att utbilda sina anställda för att förbättra deras prestationer, samt skydda verksamheterna från att bli utnyttjade. Gamification eller spelifiering är tillämpningen av spelmekanismer i ett icke-spelsammanhang och används inom företag då dess upplevda potential gör att lärande blir mer engagerande och roligt. LÄS MER

  4. 19. Unlocking the Battle Pass: Broadening the Scope of Video Game Gamification

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Melinda Sowole; [2023]
    Nyckelord :Gamification; Battle Pass; Season Pass; Challenges; Extrinsic motivation; Negative reinforcement; Video games;

    Sammanfattning : While gamification has been extensively studied in specific fields, such as education and health, its application in other domains remains understudied. This thesis explores how battle passes, a common gamification system found in video games, are implemented and examines their potential challenges and limitations within and beyond video games. LÄS MER

  5. 20. Lekens betydelse för barns lärande och utveckling : Hur leken kan främja barns lärande och utveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Muzhda muhammed; [2023]
    Nyckelord :play; learning and development; the preschool teachers experience; the meaning of play; social interactions.; lek; lärande och utveckling; förskollärarens erfarenhet; lekens betydelse; social samspel.;

    Sammanfattning : The role and meaning of play for children’s learning and development has been clear in preschool teacher’s education. The purpose of this study is to contribute knowledge on the experience of preschool teachers on how play can promote children’s learning and development. LÄS MER