Avancerad sökning
Visar resultat 21 - 25 av 1015 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
21. “We don't need more forests; we need more real forests!” : A study about youths’ motivations and experiences protecting forests from deforestation in Sweden
Master-uppsats, Linköpings universitet/Tema BarnSammanfattning : In Sweden today, the forestry industry is criticized by environmental activist networks and organizations for using clear-cutting to harvest forests, which causes great harm to biodiverse-rich forests. Although youth voices are less represented in environmental politics, they find ways to affect these through their engagement in social movements. LÄS MER
22. Läsning är viktigt och det finns många roliga ord! : Lässtimulerande åtgärder i de yngre skolåren
M1-uppsats, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktikSammanfattning : Unga i dagens samhälle är beroende av att kunna läsa och förstå text. Skolan behöver därförfundera över hur lärare kan arbeta för att hjälpa eleverna nå en bättre läsförståelse. LÄS MER
23. Work hard, play hard : A qualitative study about how playful office design affects employees' well-being
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : The purpose of this thesis is to add to the understanding of how employees’ well-being isaffected by playful offices. The thesis is presenting theories and previous research, forinstance within the area of servicescape, office design, and employee well-being, and isanalyzing eventual connections to the empirical data collected. LÄS MER
24. Valfrihet I Musikundervisningen : En studie i hur lärare och elever reflekterar kring hur elevens valfrihet motiverar i musikämnet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med kunskap kring hur lärare och elever reflekterar kring elevernas valfrihet i musikundervisningen. Tidigare studier visar att elevers delaktighet i den generella undervisningen främjar deras motivation. LÄS MER
25. “De ger oss kreativitet och låter oss ha roligt, men hjälper oss när vi är ledsna eller blir skadade” : En kvalitativ studie om elevers perspektiv på fritidslärarens yrke
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Fritidshemspedagogisk forskningSammanfattning : Syftet med studien är att synliggöra och bilda förståelse för vad elever anser att lärare i fritidshems uppdrag är. Frågor som vi vill besvara i studien är hur elever uppfattar vad läraren i fritidshemmets uppdrag är, samt vad elever uppfattar att det viktiga i fritidshemmets uppdrag är. LÄS MER