Sökning: "game companies"

Visar resultat 11 - 15 av 287 uppsatser innehållade orden game companies.

  1. 11. A Comparison of Moderation Systems in DOTA2 and League of Legends from a Player Perspective

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Qiaoting Wang; [2023]
    Nyckelord :moderation; toxic behavior; report; League of Legends; DOTA2;

    Sammanfattning : MOBA (multiplayer online battle arena) game is a game genre where players play as two teams, competing against each other team on a battlefield. Toxic behaviors, such as cheating and communication abuse, have been a prevalent phenomenon in MOBA games, and game companies often adopt moderation systems to deal with the toxicity. LÄS MER

  2. 12. Hur framställs nedskrivning av goodwill? : En kvalitativ textanalys

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Aron Joed; Faduma Mohamud; [2023]
    Nyckelord :Goodwill; Nedskrivning; Retorik; Impression management;

    Sammanfattning : The impairment of goodwill is not only an accounting technical issue but also involves arhetorical game when justifying the impairment. Therefore, the purpose of this study has been toenhance the readers' understanding of the rhetoric found in the justifications of goodwillimpairments. LÄS MER

  3. 13. MOBAs, the beginning : From mod to genre

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Anton Zachrisson; Alexander Holmberg Karancsi; [2023]
    Nyckelord :MOBA; Political Economy theory; Modding; Historical timeline; Monetization plans; Power structures;

    Sammanfattning : This thesis covers the history of the MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) genre by creating a chronological historical timeline of some of the most catalytic titles. It also delves deeper into the dynamic between modders and companies and how that dynamic changed as the genre evolved. LÄS MER

  4. 14. Designing for All Gamers

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Ida Amneryd; Anwar Aldafae; [2023]
    Nyckelord :accessibility; indie game industry; accessibility guidelines; accessibility resources;

    Sammanfattning : In recent years, playing games has become a popular activity for everything from socialising purposes to educating purposes, with billions of players worldwide. However, being able to play games is not evident for people with disabilities. The gaming industry is excluding masses of people by not creating enough accessible games. LÄS MER

  5. 15. Nyckeln till hållbart spelande : Vikten av transparens i mikrotransaktioner för att genomföra informerade beslut

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Admir Hafizovic; Viktor Thorsén; [2023]
    Nyckelord :Microtransactions; transparency; informed decision-making; sustainability; Mikrotransaktioner; transparens; informerade beslut; hållbarhet;

    Sammanfattning : Transparens är avgörande för att förbättra hållbarheten förmikrotransaktioner i spel, eftersom det gör det möjligt för spelarna att fattainformerade beslut. Men det är viktigt att ha en balans eftersom för myckettransparens kan ha negativa ekonomiska konsekvenser för företagen, då detkan avskräcka köp. LÄS MER