Sökning: "game companies"
Visar resultat 11 - 15 av 287 uppsatser innehållade orden game companies.
11. A Comparison of Moderation Systems in DOTA2 and League of Legends from a Player Perspective
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : MOBA (multiplayer online battle arena) game is a game genre where players play as two teams, competing against each other team on a battlefield. Toxic behaviors, such as cheating and communication abuse, have been a prevalent phenomenon in MOBA games, and game companies often adopt moderation systems to deal with the toxicity. LÄS MER
12. Hur framställs nedskrivning av goodwill? : En kvalitativ textanalys
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : The impairment of goodwill is not only an accounting technical issue but also involves arhetorical game when justifying the impairment. Therefore, the purpose of this study has been toenhance the readers' understanding of the rhetoric found in the justifications of goodwillimpairments. LÄS MER
13. MOBAs, the beginning : From mod to genre
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : This thesis covers the history of the MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) genre by creating a chronological historical timeline of some of the most catalytic titles. It also delves deeper into the dynamic between modders and companies and how that dynamic changed as the genre evolved. LÄS MER
14. Designing for All Gamers
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : In recent years, playing games has become a popular activity for everything from socialising purposes to educating purposes, with billions of players worldwide. However, being able to play games is not evident for people with disabilities. The gaming industry is excluding masses of people by not creating enough accessible games. LÄS MER
15. Nyckeln till hållbart spelande : Vikten av transparens i mikrotransaktioner för att genomföra informerade beslut
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Transparens är avgörande för att förbättra hållbarheten förmikrotransaktioner i spel, eftersom det gör det möjligt för spelarna att fattainformerade beslut. Men det är viktigt att ha en balans eftersom för myckettransparens kan ha negativa ekonomiska konsekvenser för företagen, då detkan avskräcka köp. LÄS MER