Avancerad sökning

Visar resultat 11 - 15 av 70 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 11. Klimatanpassad planering och socio-spatialitet i den entreprenöriella staden : En fallstudie av södra Hyllie i Malmö

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Martin Kral; Leo Tannerfalk; [2021]
    Nyckelord :environmental gentrification; environmental justice; klimatanpassad planering; Malmö; socio-spatial; södra Hyllie;

    Sammanfattning : De kraftiga skyfall som drabbat Malmö har fört klimatanpassad planering högre upp på agendan. Parallellt har nyliberala strömningar gjort städer mer entreprenöriella, där mycket fokus legat på stadsmarknadsföring i hopp om att stärka skatteunderlaget. Klimatanpassad planering har i sin tur integrerats i denna metod. LÄS MER

  2. 12. Reimagine a safe and inviting public realm : exploring possibilities around Tensta centrum

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö

    Författare :Afra Anika Proma; [2021]
    Nyckelord :Arts and Architecture;

    Sammanfattning : Today cities across the world in different scales are struggling to achieve a sustainable living space where children are full of pride to call home. My thesis project inspired by my own journey of searching for a safe and inviting public space where I can spend my leisure time. I grew up in K.S. LÄS MER

  3. 13. How to be Perceived as a Sustainable Brand : Success Factors for Signaling Sustainability while Avoiding Greenwashing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Micaela Drugge; Emma Svensson; [2021]
    Nyckelord :Green Branding; Brand Strategy; Environmental Advertising; Sustainable Marketing Orientation; and Greenwashing;

    Sammanfattning : Being perceived as a sustainable brand by customers is becoming increasingly more important for companies. This has resulted in that more companies are communicating what actions they take to be more sustainable. Companies also utilize symbol and labels to signal suitability on products and services. LÄS MER

  4. 14. Green City Branding – How people respond to the built environment

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Peter Olsson; [2020-06-23]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In the last decades, places such as cities, regions and nations have become active participants in the global competitive economy. They now operate in a global marketplace, competing with other places all over the world for tourists, investors, residents and workforce. LÄS MER

  5. 15. Vägen till en grön profil : En kvalitativ studie om uppbyggnaden av personligt varumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Annie Alström; Lina Flysjö; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Miljöfrågan är ett av dagens hetast diskuterade ämnen. Detta är mycket tack vare framfarten av sociala medier och influencers som öppnat upp för samtal med människor världen över. Personligt varumärke innebär en praxis av att framhäva och marknadsföra sig själv som ett varumärke. LÄS MER