Sökning: "grocery store thesis"
Visar resultat 1 - 5 av 97 uppsatser innehållade orden grocery store thesis.
1. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER
2. Unité d'Habitation anpassat för ett nordiskt klimat : En studie i klimatanpassad arkitektur och energieffektiviseringar
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Arkitektur och vattenSammanfattning : Detta examensarbete inom utbildningen Civilingenjör arkitektur inriktning husbyggnad vid Luleå tekniska universitet har fokuserat på att anpassa Le Corbusiers Unité d’Habitation till ett skandinaviskt klimat för att skapa en nära nollenergibyggnad, tänkt att placeras i Norrbotten. Unité d'Habitation är en multifunktionsbyggnad som innehåller element från den sovjetiska kollektivismen och Le Corbusiers idé var att designa en byggnad som innehöll en hel stads funktioner, såsom lägenheter, butiker, en restaurang, ett konstgalleri och ett bibliotek mm. LÄS MER
3. Exploring Corporate Brand Orientation in a Retail Setting – A Qualitative Case Study in the Swedish Grocery Retail Industry
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis Purpose: The purpose of this thesis is to explore what may facilitate or inhibit a stronger corporate brand orientation in a retail organization. We explore the factors of internal corporate brand identity elements, internal corporate brand image and internal branding, while also considering retail-specific characteristics. LÄS MER
4. The Impact of Store Image Attributes on Store Satisfaction and Store Loyalty : of Hard Discounter Grocery Retailers
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Maintaining and increasing customer loyalty has become a crucial strategic objective for businesses due to cross-shopping and intensified competition across many industries. In the realm of grocery retailing, the necessity for retailers to invest resources towards fostering customer loyalty has reached unprecedented levels, primarily due to the proliferation of shopping formats accessible to customers. LÄS MER
5. Managing Financial Uncertainty: Swedish Grocers : A qualitative study of the impact of uncertainty on manager's financial decision-making process within Swedish grocery stores.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: Grocery stores in the retail industry, which are forms of Small and medium-sized enterprises, are particularly vulnerable to changes in the economic environment. This thesis examines how grocery store managers handle their financial management decision-making process in response to uncertainty. LÄS MER