Sökning: "gruppdynamik i skolan"
Visar resultat 6 - 10 av 29 uppsatser innehållade orden gruppdynamik i skolan.
6. Culture Creation in a Semi- Enclosed Environment : The superyacht case
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Organisational culture is a construct for conceptualising the way people experience and describe their work setting, and can be linked to organisational benefits and employee well-being. Researchers suggest that culture is created through group dynamics and interactions over time, the influence of surrounding environment and the founders of the organisation. LÄS MER
7. Användning av 3-dimensionell artefakt : Stöd i mekanik i ämnet Teknik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Under mina VFU-perioder uppdagades elevernas, oavsett etnisk bakgrund eller annat modersmål än svenska, ovana med språkliga termer och begrepp inom tekniska ämnen. Frågan som väcktes var hur jag ska kunna möta elevernas lärande och förståelse av de ord och begrepp som används inom ämnet Teknik. LÄS MER
8. Gruppdynamik i idrott & hälsa : En kvalitativ studie av lärarens arbetssätt
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Grupparbeten och arbete i par är en vanlig arbetsmetod i skolans värld. I ämnet idrott och hälsa är det till och med framskrivet som ett kunskapskrav (Skolverket, 2017a) för elever, exempelvis att delta i lekar och spel samt rörelse till musik. LÄS MER
9. Förebyggande insatser i förskolan - Och samverkans betydelse i en specialpedagogisk kontext
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractHenriksson, Maria (2019). Förebyggande insatser i förskolan- och samverkans betydelse i en specialpedagogisk kontext. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolut- veckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
10. Aktiva pauser i skolan. En fallstudie om pedagogers och elevers upplevelser av att utföra rörelsepauser i klassrummet, samt deras upplevelser om hur undervisningen efter idrottslektionen påverkar dem
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Syftet med studien är att utifrån ett hermeneutiskt perspektiv studera en klass i årskurs tre som använder sig av rörelsepauser i klassrummet. Jag analyserar hur de upplever att aktiva pauser påverkar dem och vad det har för effekter på dem. LÄS MER