Sökning: "gruppen som marknad"
Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden gruppen som marknad.
21. Den Planerade Produkten : En studie om småföretags tillämpning av marknadsföring i produktutveckling.
Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Småföretagare konfronteras av många utmaningar på dagens marknad, konkurrenter, nya produkter, kontinuerligt utveckla verksamheten, attrahera personal, kompetensallokering, o.s.v. (Verreynne & Meyer, 2010, s. LÄS MER
22. Att motivera sin projektgrupp : - En studie baserad på tekniska konsulter
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : I och med det ökade behovet av temporär kompetens och expertis i projektorganisationer har tekniska konsulter blivit en allt mer vanlig trend som många företag använder sig utav. Då anlitandet av en konsult är temporärt blir det naturligt att den vanligaste arbetsformen en konsult använder sig utav är projektformen. LÄS MER
23. Marknadsundersökning för SCA Skog AB avseende utbor i Mälardalen
L3-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : The need of raw material does of course fluctuate but the long term view is an increasing demand due to the growing consumption of sawn timber products, pulp, paper and lately also biomass. This has led to a keener competition for wood. LÄS MER
24. Gårdsråd – en väg mot förbättrad lönsamhet? : en kvalitativ studie i hur lantbruksföretagaren ser på gårdsrådets effekt att påverka företagets resultat.
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Ett lantbruksföretags förutsättningar ser lite olika ut beroende av vilken del av världen man väljer att studera. Om vi ser till det svenska lantbruket har det förändrats från en reglerad marknad där kooperations ställning var väldigt stark, för att sedan avregleras och slutligen åter regleras när Sverige blev medlem av den europeiska unionen. LÄS MER
25. Strategisk produktutveckling ur ett designperspektiv - formgivning av hörselkåpa
Kandidat-uppsats, JTH, MaskinteknikSammanfattning : Detta projekt är ett första utkast för företagets eventuella satsning på en ny modell inom segmentet jakt. Projektet innefattar en förundersökning som visar att det finns en stor brist i användningen av hörselskydd bland jägare, trots att många både medvetna om riskerna och i många fall dessutom redan fått en försämrad hörsel på grund av jakten. LÄS MER