Sökning: "guldägg"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet guldägg.

  1. 1. ”Ni bär alla på ett hemligt guldägg” : En intervjustudie om sfi-lärares uppfattningar om litteracitet och elevers erfarenheter i litteracitetsundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Elina Wadman; [2022]
    Nyckelord :sfi; svenska för invandrare; svenska som andraspråk; litteracitet; resursmodellen; interdependenshypotesen;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att beskriva lärare på sfi och deras uppfattningar om litteracitetsutvecklingen i undervisningen för andraspråkselever. Samt att undersöka hur lärare tar vara på andraspråkselevers tidigare erfarenheter och hur det används i litteracitetsundervisningen. LÄS MER

  2. 2. En uppsats om särskiljande kommunikation: Oatly & Klarna

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Madelene Ekenberg; [2018]
    Nyckelord :randsydda skor; särskiljande kommunikation; varumärke; visuell identitet; växtbaserad dryck; betaltjänstbolag; guldägget;

    Sammanfattning : Varumärket och den visuella identiteten är ansiktet utåt för företag och organisationer. De flesta har som syfte att synas och på något sätt särskilja sig från övriga aktörer i respektive bransch. Samtidigt är de flesta branscher väldigt likriktade i deras visuella kommunikation. LÄS MER

  3. 3. Gammalt ägg rostar aldrig - En studie i guldäggets effekter på reklambyråer och reklamköpare

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Madeleine Lidin; Lisa Strandvik; [2012-02-13]
    Nyckelord :guldägg; reklamtävling; reklambyråer; reklamköpare; kreativitet;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Retoriken i estetiken : En retorisk analys av prisbelönta reklamannonser

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap

    Författare :Madeleine Larsson; Therése Leong; [2011]
    Nyckelord :printed advert; rhetoric; visual rhetoric; Guldägg; Clio Award; pathos;

    Sammanfattning : This thesis is a qualitative study in which 12 award-winning printed adverts, awarded with either a Swedish “Guldägg” or an international Clio Award, have been analyzed from a rhetorical perspective. Visual rhetorics were used to analyze the adverts in order to expose the rhetorical concepts and to find out whether the rhetorical concepts represented in the Swedish adverts are the same concepts represented in the international adverts. LÄS MER

  5. 5. Guldägg till frukost och bra betalt : - Vad påverkar reklamares val av arbetsplats

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan

    Författare :Cisela Klahr; Joakim Forsberg; [2008]
    Nyckelord :Advertising agency; job choice decision; creative employees; creative industry; Reklambyrå; val av arbetsplats; kreativa arbetstagare; reklambranschen; kreativa branscher;

    Sammanfattning : Problem Det är viktigt att som reklambyrå ha duktiga medarbetare, eftersom värdet för kunderna ligger i medarbetarnas kreativitet, kunskap och skicklighet. För mindre byråer och byråer utanför Stockholm kan det vara ett problem att hitta duktiga medarbetare med erfarenhet. LÄS MER