Sökning: "gyllenberg"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade ordet gyllenberg.
1. “Allt det här jag lärt mig, hur ska jag kunna applicera det på ett jobb?” : En kvalitativ studie om tidigare personalvetarstudenters rollföreställningar
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The aim of this study is to examine how the role perceptions of former Human Resource students, who are working within HR, have varied between how they were during their time in education and now in the profession. The study also aims to examine what part organizational socialization plays on the similarities and differences between the role perceptions created during the time in education and the ones in the profession. LÄS MER
2. "Tillgång till en större värld" : En fenomenografisk studie rörande engelsklärares uppfattningar om interkulturell kompetens
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ÄmnesdidaktikSammanfattning : .... LÄS MER
3. Strategy in decision-making for cyber security standards
Master-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
4. ”Historiebruk är den svåraste nöten att knäcka” : En kvalitativ studie rörande historielärares förhållningssätt till historiebruk på kursen historia 1a1
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : The purpose of the study, which the essay presents, was to investigate and shed light on history teachers`perception of the ”uses of history” in the history course 1a1 given to upper secondary vocational program students. Through qualitative interviews, the study aimed to investigate the stories and experiences of seven teachers reagarding the obstacles and possibilities they see with teaching the use of history during the course history 1a1. LÄS MER
5. Skola, kamp och identitet: livserfarenheter berättade av döva personer och personer med hörselnedsättning : En kvalitativ studie om skolerfarenheter.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Vuxenlivet formas olika beroende av inneboende styrka i våra personligheter men även av de erfarenheter och upplevelser som genomgås under utbildningstiden. Grundskolan är medskapare av identitetsutvecklingen. De erfarenheterna som personerna får i skolan och kan vara en bidragande del av hur personerna ser sig själva senare i livet. LÄS MER