Avancerad sökning
Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Corporate Social Responsibility : En fallstudie om hur två hotell arbetar med Corporate Social Responsibility och hur det kommuniceras ut till kunden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Kalmar/Handelshögskolan BBSSammanfattning : Uppsatsen handlar om hur två hotell arbetar med CSR, hur CSR-arbetet kommuniceras mot kund och följaktligen hur kunderna uppfattar CSR-arbetet utifrån hur hotellen kommunicerar CSR-arbetet. Intresset för CSR väcktes första gången när jag började studera på universitetet. LÄS MER
2. Att sälja svenska gymnasieutbildningar : En kvalitativ studie av fyra skolledares tankar kring gymnasiemarknadsföring.
Kandidat-uppsats, Humanvetenskapliga institutionenSammanfattning : HÖGSKOLAN I KALMAR Humanvetenskapliga institutionen Arbetets art: C-uppsats, 15 högskolepoäng Lärarprogrammet Bildpedagogik och media 41- 60 p Titel: Att sälja svenska gymnasieutbildningar En kvalitativ studie av fyra skolledares tankar kring gymnasiemarknadsföring. Författare: Seth Lindholm Handledare: Lars Fager Abstract Undersökningen handlar om hur fyra skolledare från gymnasiet ser på sin marknadsföring. LÄS MER
3. Marknadsföring av folkbibliotek : om fyra folkbibliotek i Kalmar län på väg mot visionen att bli Sveriges bästa biblioteksregion år 2010
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / BibliotekshögskolanSammanfattning : The aim of this Bachelor´s thesis is to describe the phenomenon ofmarketing. Four public libraries in the County of Kalmar have beenstudied in the aim to obtain information on their current marketingin the autumn of 2004, as well as their view of marketing and itssignification in connection to a vision that the Regional Library inKalmar has established. LÄS MER
4. Marknadsföring och kundupplevd kvalitet : En fallstudie på Kalmar och Trollhättans Stadsbibliotek
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / BibliotekshögskolanSammanfattning : In this thesis the marketing strategies of two public libraries have been explored and studied.The public library of Kalmar participates in the project GÖK which partly is a marketing project. The public library of Kalmar thereby differs from the public library of Trollhättan which is not involved in the project. LÄS MER